Forumdelen sponsras av

SVT Play App på TV:n, betala tv-avgift?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

SVT Play App på TV:n, betala tv-avgift?

Hej!

Jag betalar inte tv-avgift pga. Fattig student. Förra året fick jag en tv av min släkt i present och har nu idag laddat ner SVT Play appen på den.

Min fråga är då ifall appen på något skumt sätt, känner igen att det är en TV och att det sedan registreras och skickas iväg till Radiotjänsten, som då kommer att skicka tv-avgift? 🤔

(Kan även lägga till att jag inte har någon tv-kabel, så jag kollar inte på några kanaler.)

Kanske dum fråga, men man blir nojig...

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

@goblarn: Du är lika betalningsskyldig med eller utan appen så länge du har en tv eller en tv-mottagare hemma. Säg aldrig att du har en tv och vägra betala bara och släpp inte in dom så är det ingen fara.

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i5 4690k @4.5GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: Cooler Master V850 850W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Brown/Silent Brown AMJ96 Gateron Brown/Clear mfl Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Om tv:n syns från dörren är det bara säga att du fått den samma dag, inte mer med det.

Snart (1 Jan -19) blir det på skatten iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Ska man hårddra det, så är du betalningsskyldig, då du har en TV-mottagare i TV:n.

Men till din fråga.. Kan inte tänka mig att de har något sådant i appen.

Hemma hos mig är det numera en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4GHz - 32GB 2133MHz - 512GB SSD - AMD 395X 4GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 13" 2017 / 256GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@Panzerfister: hahaha vilka minnen det väcker när jag läste din kommentar, när kontrollanten ringde på dörren för några år sedan, sa denna att han sett tv´n genom fönstret, varpå jag svarar oj du måste slagit i huvudet eller går du på droger då du ser i syne? men du har precis erkänt att du står och tittar genom mina fönster (sedan blev det ett långt utlägg om vad jag tror han spanat på genom fönsterna och att det är privat mark mm (är skyltat) stackarn var gråtfärdig innan jag var snäll "och lät han gå för denna gång"
Har sedan dess aldrig haft någon kontrollant som ringt eller kommit hem till mig

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst i enlighet med §8*

Uppmaningar/medhjälp till brott är inte ok!

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk