Returnera C920-kamera till inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

Lite update: Efter att ha ringt ett samtal till Inet och berättat att CDON/Media Markt faktiskt erbjuder samma Logitech-kamera för 200 spänn billigare så kom vi fram till en kompromiss till slut - de kommer skicka en hundralapp till mitt bankkonto.

Låt detta bli en läxa för er alla - trägen vinner.

Och det år något du är stolt över? Gör bättre research nästa gång eller stå ditt kast.. pinsamt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Avstängd

Hade ju lika gärna kunnat åka och jobba ett par timmar och tjänat på det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

Lite update: Efter att ha ringt ett samtal till Inet och berättat att CDON/Media Markt faktiskt erbjuder samma Logitech-kamera för 200 spänn billigare så kom vi fram till en kompromiss till slut - de kommer skicka en hundralapp till mitt bankkonto.

Låt detta bli en läxa för er alla - trägen vinner.

Bra gjort, synd att du inte fick lite högre kompensation dock.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jäklar, 100kr. Nu kan du dra ner och köpa en pizza.
Tycker synd om dig och din ekonomi som går igenom allt detta för 100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

Lite update: Efter att ha ringt ett samtal till Inet och berättat att CDON/Media Markt faktiskt erbjuder samma Logitech-kamera för 200 spänn billigare så kom vi fram till en kompromiss till slut - de kommer skicka en hundralapp till mitt bankkonto.

Låt detta bli en läxa för er alla - trägen vinner.

Kan väl tycka att läxan bör vara att man ska kolla på prisjakt innan köp och att Inet är sjyssta nog att justera priset i efterhand. Personligen tycker jag att det bör vara på eget ansvar att avgöra vad man tycker saker är värda och jämföra priser innan köp om man är priskänslig.

Sedan är det inte trägen som vinner, det är konsumentköplagen som vinner detta åt dig då det troligen är billigare för inet att betala dig 100 kronor än hantera en retur. Men bara för att den ger en rätt så kan man fråga sig själv om man alltid ska utnyttja de möjligheter som ges iom hur den är formulerad. Det lär dyka upp tillfällen där butiken har rätten på sin sida men man själv önskar att de böjer sig lite för för att hjälpa dig som kund.