Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

C# Hjälp med uppgift

Hai again,
behöver hjälp med den andra delen i uppgiften. Man ska kunna markera en "Kund"/"tidrapport" för att senare ändra namnet(eller kundNamnet) på den. Förstår inte riktigt hur jag ska göra
Klassen
Programmet
Programkod
Hur det ska fungera om det var otydligt

PS, Sorry för att det står på svenska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Använd SelectedIndex för att "selecta" i din array av tidrapporter och därefter ändra värdet?

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av l4nky:

Använd SelectedIndex för att "selecta" i din array av tidrapporter och därefter ändra värdet?

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms...

Början skulle väl i så fall se ut såhär ungefär
lbxSvar.SelectedIndex(nyTidrapport.)
/\ Vad ska jag skriva här, jag vill ju ändra kundNamnet men jag har testat att lägga till just det, kundNamn men den säger emot.

förstår mig inte riktigt på hur jag ska skriva

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Tyruko:

Början skulle väl i så fall se ut såhär ungefär
lbxSvar.SelectedIndex(nyTidrapport.)
/\ Vad ska jag skriva här, jag vill ju ändra kundNamnet men jag har testat att lägga till just det, kundNamn men den säger emot.

förstår mig inte riktigt på hur jag ska skriva

Har du jobbat något med event? Du kan lägga till en funktion som körs när SelectedIndex från lbxSvar ändras och därefter fyller i kundnamnet.

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av davaa:

Har du jobbat något med event? Du kan lägga till en funktion som körs när SelectedIndex från lbxSvar ändras och därefter fyller i kundnamnet.

Har inte börjat med det ännu, har nästintill precis börjat på klasser, typ sju uppgifter. Dock är detta första man ska ändra ett befintlig objekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Tyruko:

Har inte börjat med det ännu, har nästintill precis börjat på klasser, typ sju uppgifter. Dock är detta första man ska ändra ett befintlig objekt.

Som jag förstår det så ska biten under "Ändra kundnamn" vara dynamisk och ändras till det valda till höger i lbxSvar? I så fall har jag svårt att se en lösning utan eventhandler.

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T