vad händer mitt account om Steam går i konkurs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

vad händer mitt account om Steam går i konkurs?

Som topic.

För det första vet jag inte om tråden hamnar i rätt kategori.

Man vet ju inte hur det går för Steam om 10,20 eller 50 år
Har spenderat en del i mitt account att jag hamnar snart 5tusen kr kladd. Vad händer med accountet om Steam går i konkurs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av ortzon:

Som topic.

För det första vet jag inte om tråden hamnar i rätt kategori.

Man vet ju inte hur det går för Steam om 10,20 eller 50 år
Har spenderat en del i mitt account att jag hamnar snart 5tusen kr kladd. Vad händer med accountet om Steam går i konkurs?

Du får antagligen tillbaka 0kr. Står säkert något finstilt i avtalet man aldrig läser.

ALIENWARE Predator 2 Black Case | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

https://www.reddit.com/r/Games/comments/18mzcn/i_asked_steam_...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012

Om valve, som äger steam, mot förmodan går i konkurs kommer säkerligen någon annan intressent fiska upp steam. Du kan nog sitta lugnt i båten ett tag till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Vad som troligtvis kommer hända är att spelen du spelar blir upplåsta så det inte behövs steam för att köra dem längre. Detta är säkert redan implementerat och en switch de helt enkelt kan slå på, som @cider123 nämner.

Spel där du spelar mot steams servrar lär däremot sluta fungera om de slutar drifta dem.

Det lär ju dock inte var något som kommer plötsligt, en nerträngning av steam lär ta många år att genomföra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Killbom:

Vad som troligtvis kommer hända är att spelen du spelar blir upplåsta så det inte behövs steam för att köra dem längre. Detta är säkert redan implementerat och en switch de helt enkelt kan slå på, som @cider123 nämner.

Spel där du spelar mot steams servrar lär däremot sluta fungera om de slutar drifta dem.

Det lär ju dock inte var något som kommer plötsligt, en nerträngning av steam lär ta många år att genomföra.

Precis, kan tänka mig att dom då (tror aldrig det kommer hända förvisso) gör det möjligt att hosta egna servrar till spel där det behövs osv.