Android Oreo Notification Color Disable???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Android Oreo Notification Color Disable???

Tjenare,

Precis införskaffat en ny android lur och det är version 8.x på denna telefonen.

Installerade google music och vart förvånnad över hur förbannat ful notififeringen är, den ändrar färg baserat på coverart och det ser helt förjävligt ut kan jag säga.

Till min fasa så hittar jag ingenstans jag kan stänga av detta elände, vet ni om det i huvudtaget går? Vem i helvette tyckte detta var värt att lägga tid på och dessutom inte ge användaren möjlighet att stänga av det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007

@dakke: Stänga av det helt är inga problem, Inställningar > aviseringar, där kan du välja vilka appar som får skicka en avisering.
Klickar man på appen i listan kan där även finns fler inställningar för avisering om man inte vill stänga av det helt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

@MacAllan: alltså jag gillar att ha en avisering, men jag gillar inte färgen... jag vill alltså inte stänga av aviseringen utan färggrejen men efter jag läst på verkar det som att det ligger i utvecklarens händer om de använder sig av färgerna eller inte så inget man kan göra åt det som användare antar jag.

I övrigt väldigt nöjd med batteritiden!