Cooler Master Masterliquid ML240L RGB

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Masterliquid ML240L RGB

Processorkylare är tillbaka i testlabbet och först ut är en sluten vattenkylare från Cooler Master. Häng med för en genomgång av Masterliquid ML240L RGB.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trist att det ska vara så svårt att inkludera fläktar som *inte* klickar... Finns ju inget mer störande...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Presterar som en premium luftkylare men kostar mer. Vem hade kunnat ana? Skulle tagit en Noctua luftkylare före denna alla dagar i veckan. Framförallt om den ska levereras med klickande fläktar och eventuellt problematisk pump.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Trist att det ska vara så svårt att inkludera fläktar som *inte* klickar... Finns ju inget mer störande...

Jag har haft den kylaren i ett par månader faktiskt och har inte reflekterat över något oljud från varken fläktar eller pump. Mycket nöjd..

Permalänk
Skäggig legend

Även om min D-15 inte är vackrast i stan så, jäklar vad den presterar! Så länge den får plats kommer min framtida dator/chassi hållas utan härdatglas. Dock var denna jäkligt billig, de e ju kanon med den prestandan för aio.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av leafbranch:

Jag har haft den kylaren i ett par månader faktiskt och har inte reflekterat över något oljud från varken fläktar eller pump. Mycket nöjd..

Skönt att inte exakt alla fläktar verkar vara drabbade.

Av nyfikenhet, hur har du monterat den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Trist att det ska vara så svårt att inkludera fläktar som *inte* klickar... Finns ju inget mer störande...

Skrivet av Xinpei:

Skulle tagit en Noctua luftkylare före denna alla dagar i veckan. Framförallt om den ska levereras med klickande fläktar och eventuellt problematisk pump.

Redaktionen kanske fick ett måndagsexemplar? Jaghade också tagit en Noctua luftkylare alla dagar i veckan före denna, men folk som gillar RGB kanske inte håller med oss.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fatmajk:

Redaktionen kanske fick ett måndagsexemplar? Jaghade också tagit en Noctua luftkylare alla dagar i veckan före denna, men folk som gillar RGB kanske inte håller med oss.

Citat:

Redaktionen fick ta in en extra uppsättning fläktar när första paret misstänktes vara felaktiga, men samma klickljud uppstod för samtliga fyra fläktar som testades.

Lite för många måndagsexemplar i så fall.

Permalänk
Medlem

@Kenneth:

Så ser det ut, men hade något problem med att jag inte kunde montera på ett visst sätt kom jag ihåg.. eller om det var specifikt mitt chassi.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av leafbranch:

@Kenneth:

Så ser det ut, men hade något problem med att jag inte kunde montera på ett visst sätt kom jag ihåg.. eller om det var specifikt mitt chassi.

https://i.imgur.com/bqS6Ptx.jpg

När fläktarna var i det läget klickade dom inte, utan det var när dom var monterade i taket (som Cooler Master rekommenderar) som klicket uppstod. Finns en risk att dina fläktar klickar också, men funkar det där så kör på!

Permalänk
Medlem

bra att ni kör en ny runda med kylartest hoppas ni hinner med lite vattenblock också.

Noctua D15 är en enda valet fortfarande OM man får plats med den.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090