Thermaltake lanserar chassit View 37

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar chassit View 37

Thermaltake följer trenden på chassimarknaden och presenterar nu modellen View 37, där fokus ligger på en öppen huvudkammare och en välvd sidopanel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

extremt likt "View 71". Är detta nya trenden för TT's budgetchassin? Ser väl helt OK ut men tycker verkligen inte om kvalitén på TT's chassin.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

extremt likt "View 71". Är detta nya trenden för TT's budgetchassin? Ser väl helt OK ut men tycker verkligen inte om kvalitén på TT's chassin.

Anser du 2000:- vara ett budgetchassi?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Anser du 2000:- vara ett budgetchassi?

Kanske inte budget då, men billigare än en hel del andra chassin dom tillverkar iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag ser som positivt är att det inte finns någon avskiljd kammare för nataggregatet. Det har ju varit lite av en trend nu men jag tycker det är så fult och det ser så billigt och lökigt ut. Mycket mer stilrent och trevligt när det är helt öppet tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Det repas lätt och är en damm magnet, nej tack!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Varför började jag tänka på Targa när jag såg det chassit?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tydligen så kväver front-panelen fläktarna ganska ordentligt från vad jag såg i någon YT video.
Var ca 7 graders skillnad med på/av frontpanel.

Permalänk
Medlem

Glasugnen med RGB ugnfläkt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Det repas lätt och är en damm magnet, nej tack!

Min första tanke också men man får väl hoppas att ingenjörerna har val material med egenskaper som gör den motståndskraftig mot damm och statistisk elektricitet...?

Annars såg den väl okey ut....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Min första tanke också men man får väl hoppas att ingenjörerna har val material med egenskaper som gör den motståndskraftig mot damm och statistisk elektricitet...?

Annars såg den väl okey ut....

verkar tyvärr inte som att ingenjörerna gjort sitt jobb så bra för i videon visar han att dom fått repor på sitt chassi väldigt lätt och det drar åt sig damm

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt snyggt chassi IMO. Hade View 31 RGB och var sjukt nöjd med de. Tycker dock det är lite synd att du själv inte kan välja distans på vertikala GPU-hållaren, då ett kort som är 3slots kommer väldigt nära fönstret, vilket var mitt problem. Hade även varit schysst ifall de slänger med en PCI-raiser ist för att man ska behöva köpa separat.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86: Ja, det var ju dumt... nu med sociala medier och allt så är det som att binda ris för egen rygg att inte göra sitt jobb ordentligt kan man ju trycka. Jag hoppar nog denna om det blir ett bygge

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Gillar nyskapandet!

Tycker det såg väldigt väldigt snyggt ut med sido/topp rutan!

Sedan gillar jag att det känns så öppet och dem verkar ändå ha tänkt lite invändigt med alla 2.5-3.5 platser bak. Aldrig heller sett fördelen med ett "nätaggs cover", visst kanske i ett budget chassi/bygge där man köper ngt Corsair för 500:-, men om man har ett nätagg för 2500:- så vill inte jag gömma bort det iallafall.

Enda som jag tycker känns dåligt med detta chassit är att dem valt glas på frontpanelen också, här hade jag hellre sett en finhålig mesh pga saknaden av toppfläktar.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧