Brus i Bluetooth hörlurar

Permalänk
Medlem

Brus i Bluetooth hörlurar

Hej!

Jag har lite frågor om brus i bluetooth hörlurar.

Jag använder mig av Peltor WS Litecom och en Cardo Packtalk(Intercom till MC-Hjälm) för att lyssna på musik och kommunicera.

Jag har prövat två olika enheter att spela upp musik ifrån med samma resultat.
En iphone SE och en Nvidia shield tablet.

Det jag stör mig på är när jag har kopplat upp mig mot min telefon/tablet och jag låser upp enheten så kommer det ett lågt brus i hörlurarna.

Detta är där konstant om jag spelar musik eller gör något där det kommer ljud.
Pausar jag musiken och låser telefonen tystnar bruset.
Har jag ingen musik av och jag får ett sms så börjar det brusa strax innan ljudet kommer, och försvinner några sekunder efter att ljudet avtagit.

Detta gäller alltså alla kombinationer av hörlur/telefon/tablet.

Vad beror detta på? Kan man få bort det på något sätt?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Hedersmedlem

@Thecreep Nu har jag inte testat Peltor WS Litecom, men det är ett ganska vanligt problem/feature med brusreducerande hörlurar. Går det att stänga av NC:n?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Thecreep: är det möjligen när du laddar lurarna eller telefonen/plattan? testa att sätta en Ferritkärna på strömsladden.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Thecreep Nu har jag inte testat Peltor WS Litecom, men det är ett ganska vanligt problem/feature med brusreducerande hörlurar. Går det att stänga av NC:n?

Man kan sänka till 1 som lägst. Jag tog en kik i manualen dock och där ska man öka värdet tills man inte hör bruset. Jag ökade till max och hör det inte lika väl nu, men det är fortfarande där.

http://multimedia.3m.com/mws/media/1035702O/quick-guide-pelto...

Skrivet av aragon:

@Thecreep: är det möjligen när du laddar lurarna eller telefonen/plattan? testa att sätta en Ferritkärna på strömsladden.

Jag laddade faktiskt Packtalken när jag testade den igår, ska prova utan att ha laddaren i. Men med Peltor lurarna kör jag utan laddarna i varken lurar eller telefon.

Visa signatur

If in doubt, flat out!