Corsair lanserar uppdaterad version av slutna vattenkylaren H60

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar uppdaterad version av slutna vattenkylaren H60

Den slutna vattenkylaren H60 från Corsair släpps nu i en ny version, med ett något omgjort utseende och förbättrad pumpdesign.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha... Köpte en H60 igår. Kuken.

Permalänk
Inaktiv

Kan bli en riktig storsäljare även om jag själv föredrar klassiska tornkylare typ Noctua NH-D15.

Men det är bra att H60 blir bättre och höjer ribban.

Permalänk
Medlem

No rgb? Inget köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har en Phanteks tc14pe och är inte missnöjd med kylningen. Däremot skulle det bli mycket lättare att vara inne i burken och pilla med en AIO vattenkylare. 700 spänn är ju inte så farligt heller. Ser framemot tester på den här.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Varför kan dom aldrig släpa AIO vattenkylare som har lite tjockare radiator :)?

Permalänk

2018, allt fokus är på RGB. När ska dem släppa produkter och fläktar med ordentlig kylkapacotet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

2018, allt fokus är på RGB. När ska dem släppa produkter och fläktar med ordentlig kylkapacotet?

Skickades från m.sweclockers.com

Erkänn: Du läste inte ens artikeln va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: Jag läste artikeln och tycker inte någon kylare i deras segment är särskilt premium. Om du missförstod mig så tänker jag på kylningskomponenter överlag. När kom D15, 2014 med en uppbyggnad från 2009.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

@ClintBeastwood: Jag läste artikeln och tycker inte någon kylare i deras segment är särskilt premium. Om du missförstod mig så tänker jag på kylningskomponenter överlag.

Jag tänkte eftersom att du drog upp RGB i kommentarerna till den här artikeln. Trodde du pratade om den här kylaren specifikt. Vi får se hur bra den fungerar när tester kommer ut. Jag googlade en snabbis men hittade ingenting.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@Fredzon: För att det är Corsair som gör den xD

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Varför kan dom aldrig släpa AIO vattenkylare som har lite tjockare radiator :)?

Ex Corsair h70 och h80 har tjockare radiator än denna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

700Kr känns väldigt dyrt för en AIO med så liten kapacitet. Tråkigt också att RGB saknas. Det är 2018 nu och då tycker jag man kan förvänta sig RGB-stöd i de flesta produkter med självaktning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

700Kr känns väldigt dyrt för en AIO med så liten kapacitet. Tråkigt också att RGB saknas. Det är 2018 nu och då tycker jag man kan förvänta sig RGB-stöd i de flesta produkter med självaktning.

Det kommer säkert en barnvänlig version med RGB vad det lider. Håll ut!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Alltså... Jag ser inte mig själv som en rgb nörd men tycker ändå det är rätt fånigt att bara sätta i en vit led. Det är faktiskt en rätt stor anledning att inte köpa den när man färgmatchar allt annat...

Hur många köper lixom helt random produkter utan den minsta eftertanke?
Ett rött chassi, ett grönt mobo och ett vitt grafikkort? Inte så många va.

Min dator går i svart och röd. Så jag köpte svart chassi, svart/rött mobo, svart/rött grafikkort, röda fläktar, svart/röda sleeves etc. Att då ha en AIO kylare med vit diod går fett bort.

Handlar inte om att det ska gå runt runt runt i en RGB slinga allting som en julgran. Det handlar om att kunna matcha upp datorhörnan och komponenterna i en färg.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Alltså... Jag ser inte mig själv som en rgb nörd men tycker ändå det är rätt fånigt att bara sätta i en vit led. Det är faktiskt en rätt stor anledning att inte köpa den när man färgmatchar allt annat...

Hur många köper lixom helt random produkter utan den minsta eftertanke?
Ett rött chassi, ett grönt mobo och ett vitt grafikkort? Inte så många va.

Min dator går i svart och röd. Så jag köpte svart chassi, svart/rött mobo, svart/rött grafikkort, röda fläktar, svart/röda sleeves etc. Att då ha en AIO kylare med vit diod går fett bort.

Handlar inte om att det ska gå runt runt runt i en RGB slinga allting som en julgran. Det handlar om att kunna matcha upp datorhörnan och komponenterna i en färg.

Jag har en sluten låda och struntar fullkomligt i vilka färger det är på grejerna. Inget som syns iaf. Min dator ska fungera så bra som möjligt och behöver inte dra blickar till sig under bänken. Alla har olika preferenser och kör man med glassidor på ett chassi som står synligt är det självklart snyggt om det matchar.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad ful den var. Att det ska till så mycket för Corsair att gå tillbaka till sina "roots". H100i var riktigt nice, stilren design. Men den här ser ju ut som någon futuristisk pryl från 80-talet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Nån extra tjock som är 360 radiator ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Alltså... Jag ser inte mig själv som en rgb nörd men tycker ändå det är rätt fånigt att bara sätta i en vit led. Det är faktiskt en rätt stor anledning att inte köpa den när man färgmatchar allt annat...

Hur många köper lixom helt random produkter utan den minsta eftertanke?
Ett rött chassi, ett grönt mobo och ett vitt grafikkort? Inte så många va.

Min dator går i svart och röd. Så jag köpte svart chassi, svart/rött mobo, svart/rött grafikkort, röda fläktar, svart/röda sleeves etc. Att då ha en AIO kylare med vit diod går fett bort.

Handlar inte om att det ska gå runt runt runt i en RGB slinga allting som en julgran. Det handlar om att kunna matcha upp datorhörnan och komponenterna i en färg.

Bleh jag personligen gillar inte chassion med fönster bling bling så man ser en disco kula snurra där inne i regnbågens alla färger....

Jag kollar efter vad komponenterna ska klara kontra pris, thats it!

Sedan är det viktigt chassin är sobert stilrena kan smälta in på mer ställen en något pojkrum ^^

Antagligen därför ja har svårt at överge Fractals define serie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

@jOnÄTÄn: Nån extra tjock som är 360 radiator ?

Vet inte men det borde du kunna se om du kikar på deras utbud.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Det kommer säkert en barnvänlig version med RGB vad det lider. Håll ut!

Ironin i att antyda att andra är barn när man själv beter sig som ett...

Som andra redan påpekat så är det fånigt att det bara är vitt ljus, eftersom man då inte kan färgmatcha med övriga komponenter. Vill man inte ha RGB så är det bara att stänga av det, och det hade naturligtvis även gällt den här produkten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Så det här är H60 v3? Jag köpte den första modellen för massa år sedan, var väl okej. Upplever att H80 och andra modeller som har tjockare rad fungerar bättre. Mitt H110i GT jag har nu fungerar dock klockrent.

Något jag gärna skulle se Corsair göra är att släppa "plus" versioner av H-serien som kommer med deras ML-fläktar. De fläktarna är sjukt mycket bättre än den ordinarie SP-serien.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag vänder mig mot passusen i inledningen:

Citat:

Ett vanligt alternativ är slutna vattenkylare, som kommer med vissa fördelar såsom lägre temperaturer.

Det finns flera heatpipekylare på marknaden som ger lägre temperatur (och ljudnivå) till samma pris.
Kyleffekten beror till stor del på flänsarean och ett sådant här litet slutet system har mindre area än till exempel Noctua NH-D15 för samma pris.

Fördelen med vattenkylning är att man kan flytta kylflänsen till annan plats, och där ha en större yta än vad som är möjligt i direkt anslutning till CPU. (En annan fördel är större termisk tröghet.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Alltså... Jag ser inte mig själv som en rgb nörd men tycker ändå det är rätt fånigt att bara sätta i en vit led. Det är faktiskt en rätt stor anledning att inte köpa den när man färgmatchar allt annat...

Hur många köper lixom helt random produkter utan den minsta eftertanke?
Ett rött chassi, ett grönt mobo och ett vitt grafikkort? Inte så många va.

Min dator går i svart och röd. Så jag köpte svart chassi, svart/rött mobo, svart/rött grafikkort, röda fläktar, svart/röda sleeves etc. Att då ha en AIO kylare med vit diod går fett bort.

Handlar inte om att det ska gå runt runt runt i en RGB slinga allting som en julgran. Det handlar om att kunna matcha upp datorhörnan och komponenterna i en färg.

Jag har mörblå/silver cpu kylare, röd/svart moderkort, ljusblå/vitt grafikkort, gul/svarta minnen. Det är sällan man ser någon som ber om tips på grafikkort eller ens hela datorer som ber om färgmatchning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Erkänn: Du läste inte ens artikeln va?

den har fortfarande leds så tydligen gjorde han det. Bättre radiator hade nog inte skadat och "bättre" pump har vi hört tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har mörblå/silver cpu kylare, röd/svart moderkort, ljusblå/vitt grafikkort, gul/svarta minnen. Det är sällan man ser någon som ber om tips på grafikkort eller ens hela datorer som ber om färgmatchning.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Saker ska fungera inte färgmatcha. Speciellt då man ser de bara när man öppnar lådan vilket man slipper göra ofta om skiten fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem

Hade en H60 till min gamla i5-34xx prolle, jäklar vad smidig den var och montera, och det hela blev riktigt tyst, så om de gjort den ännu lite bättre så är det bara positivt. Belysningen kan de gärna skippa, vill ha en kylare till en krets och inte ett 70-tals-disco i min icke-genomskinliga låda.

Så de kan lägga allt fokus på radiator, m.m, och få ner priset något.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag vänder mig mot passusen i inledningen:Det finns flera heatpipekylare på marknaden som ger lägre temperatur (och ljudnivå) till samma pris.
Kyleffekten beror till stor del på flänsarean och ett sådant här litet slutet system har mindre area än till exempel Noctua NH-D15 för samma pris.

Fördelen med vattenkylning är att man kan flytta kylflänsen till annan plats, och där ha en större yta än vad som är möjligt i direkt anslutning till CPU. (En annan fördel är större termisk tröghet.)

Mindre area men hela arean utnyttjas effektivare.

Permalänk
Medlem

Inte så mycket effektivare att kylningen blir bättre.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Fredzon:

Varför kan dom aldrig släpa AIO vattenkylare som har lite tjockare radiator :)?

H80i v2 är en 120mm med tjockare radiator.

Skrivet av SE_Larsson:

2018, allt fokus är på RGB. När ska dem släppa produkter och fläktar med ordentlig kylkapacotet?

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du ha mycket kylkapacitet så kika på våra kylare med 280mm och 360mm radiatorer.

Skrivet av Ozzed:

700Kr känns väldigt dyrt för en AIO med så liten kapacitet. Tråkigt också att RGB saknas. Det är 2018 nu och då tycker jag man kan förvänta sig RGB-stöd i de flesta produkter med självaktning.

Skrivet av Extremaz:

Alltså... Jag ser inte mig själv som en rgb nörd men tycker ändå det är rätt fånigt att bara sätta i en vit led. Det är faktiskt en rätt stor anledning att inte köpa den när man färgmatchar allt annat...

Hur många köper lixom helt random produkter utan den minsta eftertanke?
Ett rött chassi, ett grönt mobo och ett vitt grafikkort? Inte så många va.

Min dator går i svart och röd. Så jag köpte svart chassi, svart/rött mobo, svart/rött grafikkort, röda fläktar, svart/röda sleeves etc. Att då ha en AIO kylare med vit diod går fett bort.

Handlar inte om att det ska gå runt runt runt i en RGB slinga allting som en julgran. Det handlar om att kunna matcha upp datorhörnan och komponenterna i en färg.

H80i v2 skulle jag kika på om man vill ha en 120mm radiator där man kan ställa in färgen på LED.

Skrivet av Fredzon:

@jOnÄTÄn: Nån extra tjock som är 360 radiator ?

Vi har en 360mm kylare, H150i PRO RGB, den har dock inte tjockare radiator, men 360mm räcker bra länge.

Skrivet av Arzei:

Så det här är H60 v3? Jag köpte den första modellen för massa år sedan, var väl okej. Upplever att H80 och andra modeller som har tjockare rad fungerar bättre. Mitt H110i GT jag har nu fungerar dock klockrent.

Något jag gärna skulle se Corsair göra är att släppa "plus" versioner av H-serien som kommer med deras ML-fläktar. De fläktarna är sjukt mycket bättre än den ordinarie SP-serien.

Härligt att höra att du gillar din H110i GT!

Våra nyaste kylare, H115i PRO RGB och H150i PRO RGB kommer med ML fläktar.