Fake samsung evo 860??

Permalänk
Medlem

INVALID SERIAL/IMEI
Possible reasons for the error include serial/IMEI number is not valid, product is older than 3 years, product was purchased outside the U.S..If registering a phone or a broadband network service enabled device, use only IMEI #. /samsungs hemsida

Den är jui iofs köpt i EU så kanske inte ska lita på detta än så länge...

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

INVALID SERIAL/IMEI
Possible reasons for the error include serial/IMEI number is not valid, product is older than 3 years, product was purchased outside the U.S..If registering a phone or a broadband network service enabled device, use only IMEI #. /samsungs hemsida

Den är jui iofs köpt i EU så kanske inte ska lita på detta än så länge...

Ja det förändrar en del men fortfarande märkligt att magician inte upptäcker den om du har senaste versionen, kan jag tycka. Posta bilder på disken och förpackningen här så får du nog veta rätt fort om det är äkta varan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

Tog bort pool & det står fortfarande på Samsung Magician denna gång 5.2 Not genuine

Du kan inte bara ta bort den ur poolen, den är fortfarande en typ av volym. Har du gjort om den till en simpel volym?
https://www.minitool.com/lib/simple-volume.html

Säger benchmarken fortfarande "windows storage device" ?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem

@sniglom:
TACK!
ALLT LÖST!
Den var tydligen inte fake haha
Ändå skumt bolag??!

Gjorde till ny volym enligt "https://www.minitool.com/lib/simple-volume.html" då hittade den!

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

@sniglom:
TACK!
ALLT LÖST!
Den var tydligen inte fake haha
Ändå skumt bolag??!

Gjorde till ny volym enligt "https://www.minitool.com/lib/simple-volume.html" då hittade den!

https://i.imgur.com/m0FoMDn.png

Grattis! Kul att du fick det att fungera.

Trist att se hur swec föredrar drev över felsökning.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd

Aldrig sett den bilden förr på någon windowsversion.
Kör du med windows Home ellr nåt?

Permalänk
Medlem

@Cuna: Windows 10 education x64

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Avstängd

Aha, aldrig testat såg extremt obekant ut

Permalänk
Medlem

@Cuna: Uppgraderade gratis när jag var student via vårt universitet innan jag började jobba
Skiljer det sig från era win 10?

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

@Cuna: Uppgraderade gratis när jag var student via vårt universitet innan jag började jobba
Skiljer det sig från era win 10?

Jag kör en burk med Win 10 education och en med Win 10 pro, inga skillnader i utseende.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

Hahah kommer inte åt hårdisken så är säkert ingenting i den? står dock samsung 860 EVO 500gb i BIOS. Varför pallar dom ens skicka ut en fejk hdd som inte fungerar? känns lite onödigt?

För att de då kan sälja den till folk som inte vet bättre?
Finns ju tonvis med 128GB eller större minneskort/USB enheter på Ebay av samma dumma anledning.

Det är helt klart en falsk enhet. Fanns en period där många 850 PRO som flöt omkring var falska också, därför jag tvekade när jag köpte mina, men jag fick serienummren i förväg och kunde bekräfta dem.

Köper du från vettigt företag så är detta inget du behöver kolla så noga mer än när man installerat den dock.
Mest troliga är att det är en OEM version de hackat om, eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För att de då kan sälja den till folk som inte vet bättre?
Finns ju tonvis med 128GB eller större minneskort/USB enheter på Ebay av samma dumma anledning.

Det är helt klart en falsk enhet. Fanns en period där många 850 PRO som flöt omkring var falska också, därför jag tvekade när jag köpte mina, men jag fick serienummren i förväg och kunde bekräfta dem.

Köper du från vettigt företag så är detta inget du behöver kolla så noga mer än när man installerat den dock.
Mest troliga är att det är en OEM version de hackat om, eller liknande.

Skrivet av DrGuld:

@sniglom:
TACK!
ALLT LÖST!
Den var tydligen inte fake haha
Ändå skumt bolag??!

Gjorde till ny volym enligt "https://www.minitool.com/lib/simple-volume.html" då hittade den!

https://i.imgur.com/m0FoMDn.png

Såg du inte att det var löst?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För att de då kan sälja den till folk som inte vet bättre?
Finns ju tonvis med 128GB eller större minneskort/USB enheter på Ebay av samma dumma anledning.

Det är helt klart en falsk enhet. Fanns en period där många 850 PRO som flöt omkring var falska också, därför jag tvekade när jag köpte mina, men jag fick serienummren i förväg och kunde bekräfta dem.

Köper du från vettigt företag så är detta inget du behöver kolla så noga mer än när man installerat den dock.
Mest troliga är att det är en OEM version de hackat om, eller liknande.

Samsung Magician säger att den är äkta och du säger att det helt klart är en falsk enhet, hur kan du vara så säker på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Såg du inte att det var löst?

Folk kan/orkar inte läsa längre

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Såg du inte att det var löst?

Skrivet av fax110:

Samsung Magician säger att den är äkta och du säger att det helt klart är en falsk enhet, hur kan du vara så säker på det?

Kan säga att jag gjort bort mig och inte läst noga på sida 2. My bad.
Jag har sett falska enheter, och de ser ut exakt som hans initiala info gjorde. (Därför var jag rätt säker på det)
Intressant dock att MS system kan förstöra det så mycket...

Permalänk
Medlem

Än en gång, vad är problemet här? Varför vill folk haka på drevet redan innan den simplaste felsökningen är gjord? Man ser att något är off redan vid första benchmarkbilden på sida 1.

När jag påpekar felsökningsvägen, som visade sig vara rätt, blir jag till och med tillrättavisad av @PelleRell.

Utgångspunkten måste vara att vi verifierar konfigurationen, så vi tekniskt kan bekräfta huruvida en komponent är fake eller inte.

I detta fallet har disken ingått i en pool, alltså en form mjukvaruraid. Det gör att magician inte ser disken utan windows virtuella enhet som tillhör poolen. Den virtuella enheten har samsung magician inte stöd för.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

@DrGuld:
Skönt att det löste sig med disken!

@sniglom:
Det är lätt att ropa "varg" i förväg, då jag själv råkat ut för liknande saker. Speciellt hårddiskar och minneskort köper jag bara från etablerade handlare numera.

Stod redo med både högaffel och fackla, men det behöves inte i detta fallet

Permalänk
Medlem

@sniglom: Hehe ja jag tillrättavisade dig att tråden inte handlade om rapid kunde aktiveras eller inte.
Sedan redigerade du ditt inlägg och lade till ditt undre stycke angående någon annan som hade problem med sin disk.

Jag får be om ursäkt om du tog illa upp, jag ville bara att butiken inte skulle hängas ut innan vi visste om disken var fake eller inte.

Skönt att det var en äkta disk iaf.
Trevlig helg på alla

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

@sniglom: Hehe ja jag tillrättavisade dig att tråden inte handlade om rapid kunde aktiveras eller inte.
Sedan redigerade du ditt inlägg och lade till ditt undre stycke angående någon annan som hade problem med sin disk.

Kan inte minnas att jag redigerade inlägget. Oavsett, om du tittar igen, så ser du att båda länkarna handlar om "microsoft storage device". Personen i första länken har ett problem väldigt likt ts, nämligen, två Samsung-diskar "microsoft storage device" och kan inte aktivera rapid på den ena.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Kan säga att jag gjort bort mig och inte läst noga på sida 2. My bad.
Jag har sett falska enheter, och de ser ut exakt som hans initiala info gjorde. (Därför var jag rätt säker på det)
Intressant dock att MS system kan förstöra det så mycket...

Liknande strul kan man råka ut för om man kör diskar via en RAID-kontroller. Då har OS:et ingen betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Liknande strul kan man råka ut för om man kör diskar via en RAID-kontroller. Då har OS:et ingen betydelse.

Det vet jag, men jag såg ingen notis om att den skulle vara 2st av dessa i RAID, eller specifik RAID kontroller.
Jag själv har undvikt "Storage spaces" då jag vet det inte är standardiserat. Men jag förstår inte varför man skulle ha en SSD med sånt, då det inte lär fungera optimalt med TRIM bla. Nu verkar det dock som TS hade gjort det utan att veta vad hen hade gjort.

Men nu har jag lärt mig en ny sak, så man lär sig nya fel och sätt att fixa dem