Problem med lagspikes på Xbox One S och One X genom Wi-Fi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

Problem med lagspikes på Xbox One S och One X genom Wi-Fi

Hej!

Har tidigare haft en Xbox One S och upptäckte att jag fick enorma lagspikes i online-spel efter en stunds spelande via wi-fi. Köpte då en powerline adapter som löste problemet. Köpte en One X för ett tag sedan och har samma problem där när man kör med wi-fi. Brorsan har nu mitt gamla One S och han har samma problem med lagspikes hemma hos honom. Gav honom rådet att köpa en powerline adapter för att lösa problemet.

Det jag undrar nu är: går det att fixa wi-fi på One S/One X på något vis? Mycket underligt problem när det gäller båda maskinerna. Och att det är samma problem i båda husen.

Tacksam för svar!
/Krig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Vad använder ni för trådlös router? Kanske de som spökar. Även sådant som kan störa nätverket kan ju orsaka problemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

Vet inte om vi har samma router, men vi har samma ISP och bor bara några hus ifrån varandra.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@Krigarvarg: Wifi kan störas ut av en massa saker men framförallt andra närliggande trådlösa nätverk.
Min mening är att man ska undvika att spela på wifi om man kan. Om du har en powerline framdragen kn du inte testa koppla in xbox:et med kabel istället?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av NordhNet:

@Krigarvarg: Wifi kan störas ut av en massa saker men framförallt andra närliggande trådlösa nätverk.
Min mening är att man ska undvika att spela på wifi om man kan. Om du har en powerline framdragen kn du inte testa koppla in xbox:et med kabel istället?

Ja. jag tänkte samma sak, har en xbox one, xbox one s, xbox one x. Så ge lite mer information så kanske vi kan lösa det. Men testa med kabel om det går. Uppdatera oss gärna, men undvik att köra wifi om det går.
Hade själv en smart-tv som bara ville buffra när den körde wifi. Drog kabel till den, inget mer fruktansvärt buffrande. Aah, förutom det man kan förvänta sig av netflix