Bästa hemsidorna för att köpa resor utomlands?

Permalänk
Medlem

Bästa hemsidorna för att köpa resor utomlands?

Hej!

Reser inte alls ofta utomlands så jag har ingen koll på vilka hemsidor man ska köpa ifrån när det gäller sol- och bad resor. Vi är en familj på 6 och letar efter bra priser.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

jag kollar olika siter för bästa pris, kan hålla på i flera dagar för att hitta bästa pris och plats.

heta:
www.flygresor.se/ - Jämför pris på flygbiljetter till hela världen
www.momondo.se - hitta billiga flyg. Momondo har en grym funktion som heter "paketresor" där man kan hitta bra pris till bra platser. hotell+flyg (ibland transfer)+frukost mm.

lite off men är värt att kolla:
travellink.se
ticket.se
supersavertravel.se
expedia.se

Visa signatur

got root?

Permalänk
Avstängd

All inclusive?

Ving, för enkelhetens skull.

Billiga resor finns annars på:

Momondo.se
flygresor.se

Rekommenderar ovannämnda och sedan fixa boende separat på tex:

Hotels.com

Permalänk
Medlem

@finally: Glöm bara inte att stänga av coocies när du letar resa.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

charter.se ger en lättöverskådlig sammanställning av de olika charterbolagens resor.

Permalänk
Medlem

Google.com/flights

Sen boka direkt hos flygbolaget, kan bli något dyrare men när man står på en flygplats med massa inställda flyg eller blir försenad med ett inkommande flyg är man glad att man inte gått via en resebyrå. Räcker med problem en gång för att motivera extrakostnaderna för ett helt liv.

Permalänk
Medlem

Använd ett vettigt kreditkort vid köp av flygresa.

Om inte din utökade hemförsäkring täcker det redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kolla secretflying.com massor av bra deals hela tiden
och https://airwander.com/ är skoj för lite mer avancerade flygbiljetter (man kan lägga till stopovers enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

jag kollar olika siter för bästa pris, kan hålla på i flera dagar för att hitta bästa pris och plats.

heta:
www.flygresor.se/ - Jämför pris på flygbiljetter till hela världen
www.momondo.se - hitta billiga flyg. Momondo har en grym funktion som heter "paketresor" där man kan hitta bra pris till bra platser. hotell+flyg (ibland transfer)+frukost mm.

lite off men är värt att kolla:
travellink.se
ticket.se
supersavertravel.se
expedia.se

Skrivet av Xcm:

All inclusive?

Ving, för enkelhetens skull.

Billiga resor finns annars på:

Momondo.se
flygresor.se

Rekommenderar ovannämnda och sedan fixa boende separat på tex:

Hotels.com

Skrivet av Frispel:

charter.se ger en lättöverskådlig sammanställning av de olika charterbolagens resor.

Tack för tips!
Erbjuder flygresor och momondo också all inclusive? Brukar det större delen av tiden vara mer prisvärt att fixa boende och flyg separat eller snackar vi bara hundralappar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Använd ett vettigt kreditkort vid köp av flygresa.

Om inte din utökade hemförsäkring täcker det redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för kreditkort t.ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Azzz1: Glöm bara inte att stänga av coocies när du letar resa.

Förklara gärna varför, har ingen aning

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Förklara gärna varför, har ingen aning

Om du söker på en och samma resa flera gånger kommer du förstå, priset ökar!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om du söker på en och samma resa flera gånger kommer du förstå, priset ökar!

Ett tips är att använda 'privat flik' som finns i alla moderna webbläsare så slipper man hålla på att rensa kakor. Statistiskt sett är flygresor billigast på tisdag morgon, det är inget jag själv har kikat på men det vore intressant att se om det ligger något i det och hur mycket man sparar i snitt jämfört med t.ex. lördag och söndag som brukar vara dyrast.

Gällande privatbokning jämfört med all inclusive så betalar man naturligtvis lite extra för bekvämligheten av det sistnämnda. Man får även tillgång till vissa saker som annars inte finns t.ex. Bamseklubben och liknande.

Det beror helt och hållet på vad man prioriterar men man åker inte på charter för att det är billigt (om det inte gäller sista minuten, då kan man göra bra klipp).

Något man alltid bör undvika är dock oseriösa bokningssiter vilket är anledningen till att jag alltid bokar hotel via Hotels.com och flygresor direkt hos flygbolagen. En annan sak som de flesta inte känner till är att många hotell matchar det lägsta priset som går att hitta på andra siter och det är en win-win-situation då hotellet får bättre betalt och man själv är garanterad en säker bokning direkt hos hotellet men det är oftast ingenting som skyltas med av naturliga skäl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Förklara gärna varför, har ingen aning

Skrivet av Dr.Mabuse:

Om du söker på en och samma resa flera gånger kommer du förstå, priset ökar!

Tyvärr stämmer det då sidorna registrerar att du varit där och faktiskt dynamiskt ändrar priserna. Har testat det med olika datorer och fått olika resultat på samma resa.

Själv använder jag alltid inkognito mode i Chrome varje gång jag går in på ett flygbolags eller hotels hemsida eller för den delen resebyråer och jämförelsesajter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Tack för tips!
Erbjuder flygresor och momondo också all inclusive? Brukar det större delen av tiden vara mer prisvärt att fixa boende och flyg separat eller snackar vi bara hundralappar?

Om det är barn som ska med så kolla charter-priser. Ibland får man bra barn-rabatter, oftast under 6 år om jag inte minns fel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ett tips är att använda 'privat flik' som finns i alla moderna webbläsare så slipper man hålla på att rensa kakor. Statistiskt sett är flygresor billigast på tisdag morgon, det är inget jag själv har kikat på men det vore intressant att se om det ligger något i det och hur mycket man sparar i snitt jämfört med t.ex. lördag och söndag som brukar vara dyrast.

Gällande privatbokning jämfört med all inclusive så betalar man naturligtvis lite extra för bekvämligheten av det sistnämnda. Man får även tillgång till vissa saker som annars inte finns t.ex. Bamseklubben och liknande.

Det beror helt och hållet på vad man prioriterar men man åker inte på charter för att det är billigt (om det inte gäller sista minuten, då kan man göra bra klipp).

Något man alltid bör undvika är dock oseriösa bokningssiter vilket är anledningen till att jag alltid bokar hotel via Hotels.com och flygresor direkt hos flygbolagen. En annan sak som de flesta inte känner till är att många hotell matchar det lägsta priset som går att hitta på andra siter och det är en win-win-situation då hotellet får bättre betalt och man själv är garanterad en säker bokning direkt hos hotellet men det är oftast ingenting som skyltas med av naturliga skäl.

Skickades från m.sweclockers.com

Har vid tillfälle följt prisutvecklingen på sista-minuten-resor, då var det en tydligt trend att priserna sjönk gradvis ner mot torsdag för att sedan gå upp igen under fredag eftermiddag, sedan hålla en hög nivå under helgen och sedan sjunka igen under veckodagarna. Men detta var ett antal år sedan och till ett specifikt resmål, så det behöver inte vara representativt på något sätt.