Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Prickade in alla i början men i slutet blev det knepigare så slutade på 6/10.
Kan vara nerverna också😀

Precis samma som för mig!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

10/10 Korrekta svar!
Alla rätt, en riktig expert med andra ord. Kanske ägde du till och med en Pentium 60 när det begav sig?

Nej.
Men däremot Pentium 100, Pentium 133 och Pentium MMX 233

Permalänk

10/10!

Med lite logiskt tänkande och en skvätt tur så gick det!

Lite skoj då den ända pentiumen jag har/haft i min ägo än en Pentium 3a! GHz såklart

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

8/10 nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem

8/10 och den enda jag egentligen kunde var wierd al's låt, resten var chansningar, blir en triss ikväll då

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

6/10.
Får väl va nöjd då jag inte ens var född när Pentium släpptes.

Visa signatur

750W PSU | 3600X | 16GB RAM | GTX 1080Ti | 240GB SSD | 1TB SSD

Permalänk
Medlem

10/10, den var lite väl enkel denna gången tycker jag. Artisten var nog svårast och varför intel valde namnet pentium, men jag har bestämt för mig att pentium var ett derivat av pentagon alltså 5.

Permalänk
Avstängd

7/10 -- då är jag 40 bast, jobbat med IT hela mitt liv och haft varenda jävla processor intel tillverkat

Permalänk
Medlem

8/10. Gissade fel på vad som skulle ha varit så speciellt med Kaby Lake "Pentium". Det är inte en serie utan bara ett varumärke numera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Lätta 10/10. Hade varit bättre quiz om det var bara om de äldre processorerna.

Permalänk
Medlem

7/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

10/10. Ägde aldrig en pentium 60, vi bytte först ut vår 486:a då MMX kom. Inte för det gjorde något. Spelade mest äldre spel och konsol hemma. Blev mer dator lir då jag fick testa Diablo hos en kompis till farsan.

Permalänk
Medlem

9/10, som gammal "Pentium-räv"...

Permalänk
Medlem

9/10
Missade på AMD som på den tiden inte intresserade mig...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

7/10 trodde min pentium 75 för servrar var tidigare än pentium 60 ett ett idiotfel.

Det är nog bara copyright 1992 står inte om det är en 75mhz, har inte testat den på ett tag om man säger så. https://www.dropbox.com/s/5ia99wcf0r7zsx9/pentium.jpg?dl=0

Kollade lite mer och index 510 som det är på min ska borde vara pentium 60 enligt wiki. Så antingen minns jag fel eller så har jag inte kvar 75an som kom från en server. Var klar skillnad i storlek på den jämfört med de andra man lekt med.

Edit. Står till ock med att det är en 60 på den ser jag nu A80501-60 SX948

Edit2:
Trodde det skulle komma frågor om amerikanska försvaret och att de använde den läge och fixade buggar sedan gav den tillbaks.
Men hittar inte det då jag googlar nu.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

7/10 trodde min pentium 75 för servrar var tidigare än pentium 60 ett ett idiotfel.

Det är nog bara copyright 1992 står inte om det är en 75mhz, har inte testat den på ett tag om man säger så. https://www.dropbox.com/s/5ia99wcf0r7zsx9/pentium.jpg?dl=0

Kollade lite mer och index 510 som det är på min ska borde vara pentium 60 enligt wiki. Så antingen minns jag fel eller så har jag inte kvar 75an som kom från en server. Var klar skillnad i storlek på den jämfört med de andra man lekt med.

Edit. Står till ock med att det är en 60 på den ser jag nu A80501-60 SX948

Edit2:
Trodde det skulle komma frågor om amerikanska försvaret och att de använde den läge och fixade buggar sedan gav den tillbaks.
Men hittar inte det då jag googlar nu.

Du tänker inte på någon av de lite udda CPUer som Intel labbade med som inte var x86 ? Typ i8XX ? Har läst någon gång om dessa men har lite dålig koll..

EDIT: Intel i860 osv

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Sedär, 10/10 -och- hade en Pentium 60 på den tiden!
...undrar vart fan den har tagit vägen... tjommarna som monterade den åt mig hade valt den ovanliga lösningen att limma fast kylaren på processorn

Permalänk

Ojoj, 10/10 med en chansning på frågan om den där moderna Pentium saken G6450 eller vad den hette.

Permalänk
Kontot avslutas

Hehe 10/10. Drog en liten rövare på sista frågan och gjorde det logiska antagandet att det rätta svaret var det rätta svaret, och det var det.

Kommer ihåg mina dagar som Amiga-fanboy, då vi dissade PCar (som vid den tiden var tekniskt mer avancerade än den då åldrade Amigan) med fånigt barnsliga öknamn som "Penti-dum" och så vidare... lol, det var tider det!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla