Dubbla aktiva SIM på icke smartphone?

Permalänk
Medlem

Dubbla aktiva SIM på icke smartphone?

Hej,

Jag är på jakt efter en ny telefon men lyckas inte hitta någon som passar och hoppades därför att någon här kanske har några tips.

Det jag letar efter är:
Dubbla SIM-kort, aktivt (Dual sim dual Active).
Minst 3G-stöd på båda korten.
Icke-smartphone (mer exakt inte Android, IOS eller Windows Phone som OS).

Det spelar ingen roll hur gammal den är eller vart den behöver köpas ifrån. Det jag vill göra är att kunna köra 2 sim-kort samtidigt för samtal/SMS och minst 1 av sim-korten behöver kunna ta emot mail och använda data.

Om det sen är en gammal "dum" telefon, med knappar, touchscreen eller annat spelar inte så stor roll så länge det inte är en Android, IOS eller windows-telefon.

Någon som har några idéer?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Nya Samsung A8 har två stycken sim-kortsplatser plus plats för minneskort och enligt manualen för A-serien så verkar det vara möjligt att ställa in så att dom är aktiva samtidigt.

https://www.dustinhome.se/product/5011060890/galaxy-a8-2018

http://www.samsung.com/sa_en/support/skp/faq/1072114

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Skrivet av andreashalestorm:

Nya Samsung A8 har två stycken sim-kortsplatser plus plats för minneskort och enligt manualen för A-serien så verkar det vara möjligt att ställa in så att dom är aktiva samtidigt.

https://www.dustinhome.se/product/5011060890/galaxy-a8-2018

http://www.samsung.com/sa_en/support/skp/faq/1072114

Inte Android/Smartphone sa han, den du länka har: Android 7.1.1 Nougat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreashalestorm:

Nya Samsung A8 har två stycken sim-kortsplatser plus plats för minneskort och enligt manualen för A-serien så verkar det vara möjligt att ställa in så att dom är aktiva samtidigt.

https://www.dustinhome.se/product/5011060890/galaxy-a8-2018

http://www.samsung.com/sa_en/support/skp/faq/1072114

Den har dock tyvärr inte dual Active, så det är bara ett SIM-kort åt gången som gäller.
Det skulle fungera i nödfall, men om det finns alternativ med Active dual så vill jag gärna hitta det.

Men tack för tipset

Edit**
Och sen är det Android också, så den går bort på det med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Den nya Nokia 3310 har dualsim samt 3g. Hittar dock inte om båda kan vara aktiva.
Finns även billigare kopia som har dual standby

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_931972.html

Edit: kolla även in andra dual sim lurar på sidan.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Rekordmedlem

Sonim har modeller som passar men frågan är var du ska köpa dem då det bara importeras Androider i Sverige men utomlands så går de att köpa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Inte Android/Smartphone sa han, den du länka har: Android 7.1.1 Nougat

Jo visst är det så men att hitta en telefon med varken Android, IOS eller Windows är lättare sagt än gjort idag.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sonim har modeller som passar men frågan är var du ska köpa dem då det bara importeras Androider i Sverige men utomlands så går de att köpa.

Det mesta brukar finnas på ebay

Skrivet av andreashalestorm:

Jo visst är det så men att hitta en telefon med varken Android, IOS eller Windows är lättare sagt än gjort idag.

Det är lite det som är problemet. Jag tar dock hellre dual sim passive/standby istället för Active än något av de stora operativsystemen. Jag har tröttnat rätt rejält på hela grejen med att allting ska ha inlogg, konton, spåras och kontrolleras in i minsta detalj så även om det är omöjligt att undvika helst så tänkte jag sätta så många käppar i hjulen jag kan. En "dum" telefon verkar ett bra ställe att börja.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Har inte riktigt förstått mig på detta med dubbla simkort?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tazuki99:

Har inte riktigt förstått mig på detta med dubbla simkort?

För att slippa ha flera fysiska telefoner bara för att man har flera abb, ett softsim system som är reglerat av abonnenten hade också kunna lösa problemen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Den nya Nokia 3310 har dualsim samt 3g. Hittar dock inte om båda kan vara aktiva.
Finns även billigare kopia som har dual standby

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_931972.html

Edit: kolla även in andra dual sim lurar på sidan.

I Nokia 3310 (2017) 3G är båda korten aktiva samtidigt.
SIM1 - 3G, GSM
SIM2 - GSM endast

Permalänk
Skrivet av belga:

Det är lite det som är problemet. Jag tar dock hellre dual sim passive/standby istället för Active än något av de stora operativsystemen. Jag har tröttnat rätt rejält på hela grejen med att allting ska ha inlogg, konton, spåras och kontrolleras in i minsta detalj så även om det är omöjligt att undvika helst så tänkte jag sätta så många käppar i hjulen jag kan. En "dum" telefon verkar ett bra ställe att börja.

Kan du inte radera Android och installera Lineage OS istället? Sedan tänker du på vad du installerar. T.ex. skippar du allt från Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Kan du inte radera Android och installera Lineage OS istället? Sedan tänker du på vad du installerar. T.ex. skippar du allt från Google.

Jag visste faktiskt inte att det gick att göra så det ska jag kolla upp. Det skulle ju göra att utbudet ökar markant. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Kan du inte radera Android och installera Lineage OS istället? Sedan tänker du på vad du installerar. T.ex. skippar du allt från Google.

Du vet om att Lineage OS också är Android?

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Du vet om att Lineage OS också är Android?

Visst, men trådskaparen verkade mest oroad av spionprogram, så jag antar att det främst är Google Play, Google Maps och andra Google-program han vill undvika.