Välja primär bildskärm i blindo

Permalänk
Medlem

Välja primär bildskärm i blindo

Det är så att jag har en Samsung K960/50 Soundbar. Nöjd med ljudet men inte att den inte är kompatibel med 4K från PC. För att få ATMOS på Netflix och flerkanalsljud i spel så har jag en HDMI till min TV och en DVI-HDMI till Soundbaren. För att HDR ska fungera måste man köra med Utvidgat skrivbord i bildinställningar. Där kan man välja primär bildskärm men Windows får för sig att att lägga Soundbaren som primär. Kommer inte åt att swicha primär bildskärm då allt lägger sig på andra bildskärmen som då är soundbaren. Väljer jag att ta bilden från den så blir det svart eftersom Samsung K960/50 Soundbar bara klarar 45 HZ i 4K. Jag blir alltså blind och kommer inte åt detta.

Japp, svårt att förklara men finns det något registerhack som kan tvinga Windows att välja min TV att göras primär?

https://us.community.samsung.com/t5/Home-Theater-Home-Audio/S...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Öppna inställningarna och tryck på Win+Shift+Piltangent för att flytta fönstret mellan skärmar tills du ser det. När du satt skärmen som primär första gången bör Windows komma ihåg det så du inte behöver ändra igen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Japp, det fungerade mycket bra.

Synd att det inte från mitt moderkort går att lösas så även BIOS visas genom HDMI men den kan jag se genom Samsung Soundbar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]