Permalänk
Medlem

700W+ & tyst nätagg?

Tjenare.

Jag har kommit underfull med att det ända som väsnas i min burk är nätagget när datorn går på fullvarv. Vilket stör mig.

Finns det något nätagg där ute som iallafall ligger på 700w eller högre, som också är "väldigt" tyst? Måste givetvis vara modulärt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är Seasonic något att hänga i julgranen? Har faktiskt aldrig hört så mycket om märket. Är det EVGAs dotterbolag? Eller minns jag fel?

700w är mer för "future proofing". Överklockar alltid nya prylar, som GPU och CPU, oftast "to the max". Samt har flera hdd/ssd osv osv.

Riggen består ju av ett 1080ti samt 7700k tex.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Är Seasonic något att hänga i julgranen? Har faktiskt aldrig hört så mycket om märket. Är det EVGAs dotterbolag? Eller minns jag fel?

När EVGA började tillverka PSU hade Seasonic redan fått sig 30-års erfarenhet på detsamma.
Har själv Seasonic i en PC och jag tror att de rankas till det övre skicket av högkvalitativa PSU.

Permalänk
Medlem

@Rolle2000: Såpass!

Kollade lite kring nätagget & det verkar ju helt galet bra.
https://youtu.be/V_AsgmofY8Q?t=7m17s

Det blir att köpa ett sådant. Satan vad tyst det är!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle2000:

När EVGA började tillverka PSU hade Seasonic redan fått sig 30-års erfarenhet på detsamma.
Har själv Seasonic i en PC och jag tror att de rankas till det övre skicket av högkvalitativa PSU.

EVGA tillverkar inga nätaggregat. De gör som de flesta andra (Corsair, Fractal Design, Cooler Master, BeQuiet, etc.) de köper ett nätaggregat från en OEM och sen sätter sina klistermärken på dem.
Seasonic är just en OEM, men även säljer nätaggregat under eget namn, det gör även FSP, Superflower, Enermax, Delta, med flera.
Just Seasonic räknas som en av de bästa tillverkarna så de är bra grejer.

En jättebra sida att titta vilken OEM som tillverkat nätaggregat och hitta tester är: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/PSUReviewDatabase...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Är Seasonic något att hänga i julgranen? Har faktiskt aldrig hört så mycket om märket. Är det EVGAs dotterbolag? Eller minns jag fel?

700w är mer för "future proofing". Överklockar alltid nya prylar, som GPU och CPU, oftast "to the max". Samt har flera hdd/ssd osv osv.

Riggen består ju av ett 1080ti samt 7700k tex.

Sant, bidrar även till tystare drift att ha lite överdimensionerat nätagg.

''Att hänga i granen'' Tja, Seasonic är det bästa som finns, 10-12 år garanti på många av nätaggen. Dotterbolag till EVGA tror jag inte, Seasonic tillverkar nog nätagg till många ''gamingmärken'' Corsair, Cooler master m.fl.