Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Permalänk
Medlem

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Kotaku recension

Blev lite förvånad över att inte se någon tråd här om detta spel.

Jag är bara 5-6 timmar in men är väldigt nöjd så långt. Vilket härligt spel! Stor mysfaktor, och inte speciellt svårt eller en massa grinding för att vara ett JRPG.

Hade lite svårt för VO i början då jag tycker man kan säga hela meningen eller ingenting alls. I det här spelet är det ofta bara nått enstaka ord eller 'hm'. Fast nu är jag lite mer van och tänker inte på det längre.

Hur känner ni andra så långt? Någon som klarat det redan?

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Är som du bara några timmar in i spelet, men jag känner mig rätt besviken, i huvudsak över svårigheten som känns fruktansvärt låg. Känns märkligt att behöva slåss med fiender som är 10+ levlar högre för att man inte automatiskt ska vinna varje fight. Kan också tycka att det känns lite "snålt" med så pass lite voice acting.

Jag hoppas att svårighetsgraden kommer att öka längre in i spelet, men än så länge tycker jag tyvärr bara att spelet är "ok" istället för "fantastiskt" (vilket jag tyckte ettan var).

Permalänk
Medlem

Det blir inte svårare... kommit upp till l40.