Permalänk
Medlem

Sälj din Raspberry Pi

Loh Electronics AB köper din äldre RPI för 100:-

https://www.lohelectronics.se/mega_blog/blog/view/efterlysning--har-du-en-raspberry-pi-model-b-

EDIT: nu fungerar länk

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Länken är trasig, den innehåller bindestrecket som är i slutet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför dom är intresserade av äldre RPi?

Permalänk
Medlem

@fusiob: Det låter mysko, jag blir med nyfiken. RPI Zero har samma CPU så det kan inte vara bara det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@fusiob: Det låter mysko, jag blir med nyfiken. RPI Zero har samma CPU så det kan inte vara bara det....

Min första tanke var att dom skulle bygga in dom i en egen produkt, och behöver just den för någon nisch, men vad gör den modellen unik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@fusiob: Det låter mysko, jag blir med nyfiken. RPI Zero har samma CPU så det kan inte vara bara det....

Ja, men en annan formfaktor och andra utgångar/kontakter.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

100kr är mer än vad jag skulle betala för en Model B, men det beror väl på vad dom ska ha dom till. Kanske koppla ihop dem och bygga en liten superdator?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju hellre använt en Raspberry Pi 2 till ett kluster, då den är fyrkärnig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Också nyfiken på vad anledningen kan vara
Av en slump så grävde jag tidigare fram min gamla pi (samma modell) idag och funderade på vad jag skulle göra med den, vilket var anledningen till att jag hamnade i detta forum

Bor dock för tillfället inte i Sverige längre, annars hade jag kunnat sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av totten:

Också nyfiken på vad anledningen kan vara
Av en slump så grävde jag tidigare fram min gamla pi (samma modell) idag och funderade på vad jag skulle göra med den, vilket var anledningen till att jag hamnade i detta forum

Bor dock för tillfället inte i Sverige längre, annars hade jag kunnat sälja

Går det köra snes och nes spel på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Går det köra snes och nes spel på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle kunna testa, men vet tvivlar på att jag kommer ta mig tiden att spela på den på ett tag. En del andra projekt på gång Men bra tips för framtiden!

Permalänk
Medlem

De svarar på varför de är ute efter just denna modell på deras Facebook-sida (se kommentarerna). De har en kund som använder dem för att styra lampor i trafiksäkerhetssyfte, och p.g.a. certifieringskrav går det inte att bara byta ut hårdvaran hur som helst.

Skrivet av Elektron:

Går det köra snes och nes spel på den?

Ja, se t.ex. RetroPie.