FZ recenserar Ubisofts actionäventyr Far Cry 5

Permalänk
Melding Plague

FZ recenserar Ubisofts actionäventyr Far Cry 5

SweClockers syskonsajt FZ recenserar den senaste delen i Far Cry-serien, som denna gång tar spelaren till Montana i USA för att stoppa domedagssekten Eden's Gate.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tackar ödmjukast för att ni gjorde en egen sammanfattning och inte "fullänkade" till FZ.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta ska spelas 😊
Har gillat alla FC utom 2an som var seg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Ser framemot att lira detta nu under långhelgen som kommer.

Permalänk
Bildexpert 📺

Gold Edition ligger och väntar i Steam Library.

Rätt otålig just nu faktiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Gold Edition ligger och väntar i Steam Library.

Rätt otålig just nu faktiskt...

Nu kommer Huel till användning, ingen tid för matlagning!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att lira, vet någon när det släpps för oss?

Ser massor av trådar med olika tider, men ingen verkar ju veta?

Permalänk
Medlem

Hade hoppats att CoOp skulle vara i nivå med Dying Light. Men det kanske den inte är?

Roligaste Far Cry hittils är dock lätt Far Cry 3: Blood Dragon

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ska bli kul att lira, vet någon när det släpps för oss?

Ser massor av trådar med olika tider, men ingen verkar ju veta?

PC (Available: 27 March
This game will unlock in approximately 15 hours)
PS4 och Xbox vet jag inte men jag antar samma för digitala versioner? Fysiska går säkert att få tag på idag, finns alltid en butik eller två där man skiter i releasedatumet.

Permalänk
Medlem

Får se hur PC Optimeringen blir, de kör väll Denovou på denna som allt annat de släpper?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Stor värld med mycket att göra och halvtråkigt djup låter som Ubisoft, hoppas det blir bra. Ser fram emot det här spelet.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Får se hur PC Optimeringen blir, de kör väll Denovou på denna som allt annat de släpper?

Det är väl säkert ungefär samma grafikmotor som i primal och 4an? Tycker det flöt på rätt bra, skalar väl inte speciellt bra över många CPU-kärnor vill jag minnas, så den mår bäst av Intel med hög klock.

Finns en djupanalys här:
http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_5_pc_graphics_pe...

Verkar stämma väldigt väl med min initiala gissning.

EDIT:
Samma dåliga skalning över kärnor som de haft med de tidigare spelen. Typ 4 trådar verkar räcka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Dreijer:

Nu kommer Huel till användning, ingen tid för matlagning!

Blir säkert en påse gott och blandat eller två. Kanske lite jordnötter också. Grillchips är inte dumt men kladdar på tangentbordet. Lite Jim Beam på det.

Magen först över tröskeln till gymmet på lördag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är väl säkert ungefär samma grafikmotor som i primal och 4an? Tycker det flöt på rätt bra, skalar väl inte speciellt bra över många CPU-kärnor vill jag minnas, så den mår bäst av Intel med hög klock.

Finns en djupanalys här:
http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_5_pc_graphics_pe...

Verkar stämma väldigt väl med min initiala gissning.

EDIT:
Samma dåliga skalning över kärnor som de haft med de tidigare spelen. Typ 4 trådar verkar räcka.
http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=39533

tack för länkarna, misstänkte det! Inte så pjåkiga resultat endå.

får hoppas att mitt 1080 TI orkar driva i ultra wide

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fick mitt fysiska exemplar redan i Fredags(!), så har spelat detta hela helgen. Måste säga att det är väldigt underhållande och svårt att slita sig ifrån! Jag ska bara göra det innan jag lagar, sen ska jag bara göra det innan jag stänger av osv osv
Så rekommenderas starkt!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff:
Ser ut som 6c fungerar bäst på det di länkade och att smt inte hjälper. Det skulle betyda att den kan tråda till 6c precis som xbone och ps4 har men inte kan dela resurser bra. Du jag inte gillade primal så väntar jag nog lite med detta och inte bara för att jag inte har råd.

Ettan var episk kom dessutom från ingen stans, tvåan var så tråkig... 3 och 4 inga problem får se om ja testar 5an.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Blir säkert en påse gott och blandat eller två. Kanske lite jordnötter också. Grillchips är inte dumt men kladdar på tangentbordet. Lite Jim Beam på det.

Magen först över tröskeln till gymmet på lördag!

Våtservetter är din vän. Lycka till! Själv skall jag kladda ned bröstkorgen med bläck ikväll, så jag får hålla mig ifrån träningen ett par dagar. Köpte nyss Yakuza 0, men det kanske blir FC5 som får täcka upp för den förlorade gymtiden, ett par dagar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Får se hur länge jag kan vänta. 99% risk att jag köper ikväll. Älskar föregående delar i serien så är ett givet köp.

Skrivet av Laxpudding:

Blir säkert en påse gott och blandat eller två. Kanske lite jordnötter också. Grillchips är inte dumt men kladdar på tangentbordet. Lite Jim Beam på det.

Magen först över tröskeln till gymmet på lördag!

De fåtal gånger jag äter chips så brukar det bli med gaffel alternativt sked. Fungerar faktiskt helt okej men salladtänger borde nog fungera smidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Detta ska spelas 😊
Har gillat alla FC utom 2an som var seg

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte själv mycket om Far Cry 2 med sina brister och blev till slut buggfixat så man kunde spela färdigt kampanjen. Gillade miljön med Afrikansk savann och härliga solnedgångar.

Far Cry 3 var ett helt annat spel med lotning för att få bättre vapen. Buggade det med i början. Far Cry 4 var samma spel som FC3 men på annan plats och att man kunde flyga lite helikopterfordon. Skulle tro att även Far Cry 5 är samma som 3:an och tvekar till att köpa det för den sakens skull. Få kolla lite klipp på YT först.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ett av världens bästa spel Far Cry serien enligt mig, kan vara tjatigt men det kan bero på att jag har varvat både 3:an och 4:an säkert 30 gånger var Och nu väntar jag ivrigt på 5:an =)=)=)

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Avstängd

Gissa om snart 17 årige sonen blev glad av att få deluxe versionen av mig som gåva på Steam.
(Nu precis i För tidig födelsedagspresent)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

ska man köpa det på ubisoft eller steam?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

ska man köpa det på ubisoft eller steam?

Du måste öppna det i Uplay i vilket fall, så det kvittar. Men köp det på CDON - där är det billigare

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Du måste öppna det i Uplay i vilket fall, så det kvittar. Men köp det på CDON - där är det billigare

oki tackar sparrade några extra slantar där också tack vare refunder

Synd att Far Cry 5 Collectors Edition inte finns till dator

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

oki tackar sparrade några extra slantar där också tack vare refunder

Synd att Far Cry 5 Collectors Edition inte finns till dator

Jo den finns men du måste köpa den på Ubisofts hemsida /Uplays

Permalänk
Medlem

För min del så tycker jag att det verkar vara ett av de sämre spelen pga religion och sånt skit. Kan dom inte överföra co-op delen till Far Cry 3?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jo den finns men du måste köpa den på Ubisofts hemsida /Uplays

Fanns tyvärr så är den slutsåld

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte FZ, de gjorde en recension på Tropico 4 utan att testat trean, de gav fyran topp betyg då det var en direkt kopia på trean, läsare på på forumet ifrågasatte.. redaktionen svarade att de var den mest lämpade som fick göra en recension, de tog inte tag i saken därefter, ligger fortfarande som mycket bra spel... FZ är skit

Permalänk
Medlem

Bra optimerat, bra flyt på min Ryzen 1700x och 970. Bra story enligt mig också, intressanta karaktärer, är inne på 3 timmar bara. Gillar det!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

@anon5930: Är du inte riktigt klok? Får ångest bara jag tänker på det? :'D