Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur mycket bör jag sälja min MBP 15" 2016 för?

Permalänk
Medlem

Hur mycket bör jag sälja min MBP 15" 2016 för?

Jag har tänkt nedgradera mig från 15" till 13" då jag insett att 15" är lite för opraktiskt för mig. Datorn ifråga är en MBP 15" late 2016 (basmodellen). Datorn har väldigt få cyklar på batteriet och är i absolut toppskick. Till vilket pris bör jag sälja denna? Så som jag har förstått det ska Macbooks hålla sitt värde på andrahandsmarknaden väldigt väl, är ca 19k för mycket begärt?

Permalänk
Medlem

MBP 2016 15 tum?

Äh varför inte 55 tusen kronor. Eller kanske 10 000 kronor.

Hur fan kan värdera något om man inte vet specs och skick LOL trollar du?

Jag har 4 hjul, en motor som går på blyfri 95 och kommer i färgen färgen rymdgrå, hur mycket tror du min bil är värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

MBP 2016 15 tum?

Äh varför inte 55 tusen kronor. Eller kanske 10 000 kronor.

Hur fan kan värdera något om man inte vet specs och skick LOL trollar du?

Jag har 4 hjul, en motor som går på blyfri 95 och kommer i färgen färgen rymdgrå, hur mycket tror du min bil är värd?

Skrev "Basmodellen" i trådstarten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kcce:

Jag har tänkt nedgradera mig från 15" till 13" då jag insett att 15" är lite för opraktiskt för mig. Datorn ifråga är en MBP 15" late 2016 (basmodellen). Datorn har väldigt få cyklar på batteriet och är i absolut toppskick. Till vilket pris bör jag sälja denna? Så som jag har förstått det ska Macbooks hålla sitt värde på andrahandsmarknaden väldigt väl, är ca 19k för mycket begärt? Hittar bara en likadan på Blocket som ligger ute för 22k, tycker drt låter lite överprisat.

Tycka vad man vill om apple, men de har ofta jäkligt högt andrahandsvärde även fast de har nått år på nacken.
Kolla på 99mac.se i forumet vad andra där säljer för så kanske du kan få ett hum om ev. värde.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eucalyptus:

MBP 2016 15 tum?

Äh varför inte 55 tusen kronor. Eller kanske 10 000 kronor.

Hur fan kan värdera något om man inte vet specs och skick LOL trollar du?

Jag har 4 hjul, en motor som går på blyfri 95 och kommer i färgen färgen rymdgrå, hur mycket tror du min bil är värd?

Om du ska lägga sådana svar kan du ju se till att läsa igenom inlägget ordentligt först...

Permalänk
Medlem

@anon287298: Vad är "basmodell"? Apple har två varianter och ingen benämns som basmodell. TS hade dessutom ändrat sitt inlägg så vem vet vad som stod innan om skicket t.ex?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

@Kcce: går själv lite i tankarna om att göra mig av med min MBP 15 Late 2016, också baskonfiguration men med 500GB lagring och (tyvärr sett till andrahandsvärde) internationell engelsk layout. Vore intressant att veta vad du kommer fram till som "rimlig" prissättning, dels för att jag ska kunna värdera min egen och om ett byte är värt.. Men nej, 19k borde inte vara orimligt om det är bra skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kcce:

Skrev "Basmodellen" i trådstarten.

När du skriver så där betyder det att du inte vill lägga tiden på att slå upp speccen på din dator och tycker att vi alla andra ska göra det.

Vänligen lägg en länk eller lägg upp speccen så att inte varje person måste slå upp det.

Skickades från m.sweclockers.com