Sea Of Thieves - Kan inte installeras.

Permalänk
Medlem

Sea Of Thieves - Kan inte installeras.

Hej.
Jag och 2 polare köpte idag varsin kopia av Sea of thieves. Vi har alla w10 och x64 jadajada.
När vi har laddat ner alla gig och det skall börja installeras. Står det följande
''Sea Of Thieves kan inte installeras. Försöker igen inom kort''. Någon som varit med om detta och kan hjälpa oss. Vi köpte det nästan samtidigt och det står så för alla oss. Jag har googlat men inte funnit något bra svar.

MVH

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Hej.
Jag och 2 polare köpte idag varsin kopia av Sea of thieves. Vi har alla w10 och x64 jadajada.
När vi har laddat ner alla gig och det skall börja installeras. Står det följande
''Sea Of Thieves kan inte installeras. Försöker igen inom kort''. Någon som varit med om detta och kan hjälpa oss. Vi köpte det nästan samtidigt och det står så för alla oss. Jag har googlat men inte funnit något bra svar.

MVH

Tråkigt att höra. Jag kan inte ens spela spelet då det bara kommer upp felmeddelande "Sea of Thieves är för närvarande inte tillgänglig i ditt konto. Felkoden är 0x803F8001 om du behöver den." Innan inatt har jag spelet det felfritt sedan det släpptes...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läste alldeles precis på deras facebook sida om detta. Ja jag kör via Gamepass, såg även att det är 6 h sedan dom skrev ut inlägget... Så mycket strul

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Tråkigt att höra. Jag kan inte ens spela spelet då det bara kommer upp felmeddelande "Sea of Thieves är för närvarande inte tillgänglig i ditt konto. Felkoden är 0x803F8001 om du behöver den." Innan inatt har jag spelet det felfritt sedan det släpptes...

Ja. Deras spel gick tillslut att installera. Provade den ena polarens sätt men det funkade ej. Så jag blåste om datorn och medans detta kunde min andra polare installera det också. Funkar inte mitt nu så skall jag testa hans sett. Meddelar hur det går

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Blåste min dator igår kväll med pga nytt grafikkort, kunde inte installera SoT heller. Tills jag läste ovanför "installera"-knappen som inte jag fick klicka på.

Det stod att du måste uppdatera Windows först, så efter att Windows update stått och tuggat nån timme fick jag installera och spela som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kunde installera efter att ha blåst datorn. NU kan jag inte starta spelet. Får upp en popup ruta som stängs ner omedelbart. Min dator skall klara detta utan problem så börjar jag snart få panik.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Löjligt mycket problem för ett spel som i princip inte har någonting att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Löjligt mycket problem för ett spel som i princip inte har någonting att erbjuda.

Håller med .. blev rejält besviken. Att det dessutom kostar drygt 600kr att köpa är ju riktigt skrattretande. Glad att jag testade det gratis via gamepass ..

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Jag fick samma problem. Löste det med att starta om datorn. Sen blev det installerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ja mitt spel funkar nu. Refundade dock det impulsivt. Har några dagar kvar på gamepasset. Men så jäkla roligt vart det inte att man köper det igen...

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hultman:

Hej.
Jag och 2 polare köpte idag varsin kopia av Sea of thieves. Vi har alla w10 och x64 jadajada.
När vi har laddat ner alla gig och det skall börja installeras. Står det följande
''Sea Of Thieves kan inte installeras. Försöker igen inom kort''. Någon som varit med om detta och kan hjälpa oss. Vi köpte det nästan samtidigt och det står så för alla oss. Jag har googlat men inte funnit något bra svar.

MVH

Skrivet av Cooling23:

Jag fick samma problem. Löste det med att starta om datorn. Sen blev det installerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Både jag och en annan fick samma problem, men det var bara att starta om datorn. Behövde inte "blåsa" den

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mina egna erfarenheter av spel från windows store är att det är omöjligt att installera/spela såvida inte man installerar spelet till samma hårddisk som windows är installerat på.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av caida:

Mina egna erfarenheter av spel från windows store är att det är omöjligt att installera/spela såvida inte man installerar spelet till samma hårddisk som windows är installerat på.

Det har jag aldrig behövt. Det hade varit en konstig begränsning

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Idag släppte dem en patch som skulle fixa problemet med installeringen. Problemet var att jag hade problem med att installera patchen.... Gick tillslut men ändå ironiskt

Visa signatur

Born to raise hell