Permalänk

Har lite problem med min nya burk.

Hejsan, köpte denna denna för ca 1-2 veckor sedan, och alltid när jag spelar så fryser sig spelen. Har MSI Afterburner igång, och den överhettas inte eller något. Ligger på ca 55-60c när jag spelar. Men helt plötsligt så fryser sig spelet, de går inte att stänga ner även med alt+ctrl+delete, lär logga ut så allt stängs ner för att sedan öppna upp spelet och reconecta.

Är det någon snäll själ som möjligtvis vet vad som kan vara problemet? Spelar PUBG, League of Legends, Overwatch och Fortnite för det mesta, händer i alla spel jag spelar.

EDIT: Mina grafikkorts drivers är uppdaterade, kollar dom dagligen i GeForce Experiance.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har köpt datorn färdigbyggd utav komplett så tycker jag du borde vända dig till deras support.

Permalänk

@elixyr: Har även skrivit till dom och väntar på svar, men jag tänkte om det kan vara någon inställning någonstanns jag borde stänga av eller något, på min gamla dator så skulle jag köra utan Radeon Chill aktiverat då det gjorde lite kaos osv. Men är inte så himla kunnigt, är lite som att lära mig kinesiska när jag får något nytt till datorn haha.

Permalänk
Medlem

Du använder väl inte Radeon Chill på din nya dator?

Permalänk

@Pinkaywr: Förmodligen inte, har inte satt igång något annat iaf, har luskat igenom allt jag har men hittar inget om något "chill" till detta grafikkort. Inte ändrat några inställningar heller.

Permalänk
Medlem

Hehe jag förstår
Prova med att "load optimized defaults" i bios kanske?

Permalänk
Medlem

Jag tror du ska ta detta med komplett. Kan inte se att du gjort något handhavandefel så som du beskriver det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snackade med dom nu, dom vela att jag skulle ladda ner HDtune och ta prnt screen på Benchmark och errorscan, men inget var fel där och nu vill dom att jag ominstallerar windows innan dom tar tbx datorn. Så får väl göra det då i guess

Permalänk

Bump!
Fick tillbaka datorn, dom "hittade" inge fel. Dom påstog att dom stresstestade datorn och testade spela.

Men fortfarande, När jag spelar League of Legends så fryser spelet sig varannat game. Lär logga in och ut för att få bort det, funkar inte med alt+f4 eller stänga ner det via aktivitetshandlaren. Spelet VÄGRAR försvinna.
Har ingen aning om vad jag ska göra eller vad det är som är fel. Händer så med allt jag spelar.

Någon här som vet var det kan vara för fel?
Allt är uppdaterat. Testat alla olika grafiker men ingen skillnad
Datorn ligger på 55-60c när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Tips. Spela in det som händer med en mobil kamera, lägg upp det på youtube. Skicka till komplett och be dom fel söka ordentligt.

Permalänk
Medlem

Kan det vara någon extern pryl som mus eller tangentbord som ställer till det. Skickade du enbart burken?

Permalänk
Medlem

Vad gör du för att lösa problemet när datorn fryser?

Kan som tidigare talare sagt vara kringutrustning, så koppla bort allt onödigt och låna mus och tangentbord från någon annan dator.

Permalänk

Ledsen för segt svar. Har varit sjukt upptagen med jobbet så har inte hunnit med att kolla in här.

@shogou: Har gjort det och väntar nu på svar från dom.

@Perssonabbe: Ja det gjorde jag. För det är de enda jag bytt. Under tiden dom "höll på" med min nya burk så körde jag på mina gamla med samma mus/tangentbord/skärm utan problem.
Kan det vara så att min nya burk inte tycker om min mus/tangentbord kanske?

@jocke92: Klickade på windows knappen och logga ut sen in igen. Var det enda som funkade, de eller döda burken och köra igång den igen.
Men kör nu med Borderless på spelen då fungerar alt+ctr+del för aktivitetshandlaren och stänga av det så.