Permalänk
Medlem

Fattigmans Skotork

Nemen tjenare! Blev så trött på att alltid paintballskorna va helt dyngsura varje gång jag kom hem så jag kom på idén att tillverka en egen skotork istället för att vara normal och gå och köpa en i affären. Väldigt simpelt bygge men mycket roligt att tillverka! Kan behöva lackas för lite finare finish men den gör sitt jobb.

Delarna jag använde var:

Gammal fraktlåda i kartong
FD 140mm fläkt för insug
90mm fläkt för utblås
On/off switch
Laddningsbart 9v 650mah
Batterihållare 9v
Kabel 2,5mm
Tejp
Träskruv

....Och lite fantasi så fick jag ihop det rätt bra, gör sitt jobb! Får se hur snabbt den torkar skorna jämfört med en riktig skotork

De va allt för mig, hej!

Besök galleriet här

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Solklar 5:a! Älskar DIY!

Vad för batteripack kör du på och hur länge håller det fläktarna igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Solklar 5:a! Älskar DIY!

Vad för batteripack kör du på och hur länge håller det fläktarna igång?

Vad härligt att du tycker om den!

Jag kör laddningsbara Li-ion 9volts batteri på 650mah. Ett räcker runt 4-5 timmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Ser ut som något jag själv skulle byggt för att lösa problemet,gillar det starkt!

En fundering är att ställa skorna på sidan i lådan, vill minnas att det hjälper när man torkar skor vanligt så fukten inte samlas i botten på samma sätt.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Ser ut som något jag själv skulle byggt för att lösa problemet,gillar det starkt!

En fundering är att ställa skorna på sidan i lådan, vill minnas att det hjälper när man torkar skor vanligt så fukten inte samlas i botten på samma sätt.

Vad kul att du tycker om det! Prövar att ställa dom på sidan och ser om det snabbar på torkningen, tack för tipset!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Smart, får man fråga var du lirar paintball? Spelar själv nämligen!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

....

snyggt jobbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Smart, får man fråga var du lirar paintball? Spelar själv nämligen!

Tack! Jag spelar i Örebro! Ska du vara med på SM så kanske vi ses där

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

Tack! Jag spelar i Örebro! Ska du vara med på SM så kanske vi ses där

Det kommer vi att göra, spelar i Malmö!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!