Permalänk

Vad tror ni om dessa?

DDR3 8x16Gb

DDR3 16x8Gb

Halva kostnaden jämfört med mullet.se. Lite risky att köpa begagnade dock.

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniklumpen:

Blir inte SSD diskarna flaskhalsade av det?

Jo visst. I praktiken inte något stort problem, eftersom SSD's främsta prestanda boostande egenskap kommer från den sinnessjuka accesstiden, och inte bandbredden, och ska du köra flera diskar lär du ju sprida ut belastningen på dem i alla fall. I värsta fall... sATA3 kontroller kort?

Minnen... Minnen är nästan odödliga. Visst, det hade varit skönt med ett tillverkarnamn i auktionslistningen, men med 30 dagars test tid, hinner du testa dem ordentligt, och förhoppningsvis är tillverkaren en av de där med riktigt bra garantier, så man kan höra av sig, förklara situationen och be dem om felavhjälpning. Tyvärr kan man ha otur och få minnen från en tillverkare som har bra garantier vid en ytlig inspektion, men kräver ursprungskvitto, inte tillåter att garantin överförts på tredje part, eller rent av att minnena är en OEM variant, som tillverkaren, hur bra garantier de än har, inte lämnar garanti på alls.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.