Rösta fram Månadens Galleri (april 2018)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri (april 2018)

Hej alla SweClockare!

Nu är det dags för andra Månadens Galleri för detta året!

Det var mycket fina gallerier som postats de senaste två månaderna, denna gång är det sex stycken nominerade gallerier. Det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen Månadens Galleri.

Omröstningen pågår i en vecka. Notera att man får rösta på fler än ett bidrag.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2018-02-23 - 2018-04-04)

Midvinter av @Nagelfar

Vinterbygget 2018 av @_5H4D0WR34P3R_

GlassGamer av @GlassGamer

Radiostyrd R2D2 av @DeepSilence

Project Nix av @Zizzk

VISION av @Timpelay

Permalänk
Medlem

Vision va verkligen min favorit, sen kom sista bilderna med de blå fläktarna och ljusen, nooo.
Hoppades på ett snyggt bygge utan massa rgb. Men icke!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för nominering!

Skrivet av Purrfected:

Vision va verkligen min favorit, sen kom sista bilderna med de blå fläktarna och ljusen, nooo.
Hoppades på ett snyggt bygge utan massa rgb. Men icke!

Haha tack ändå. Fläktarna är faktiskt vita, kombinationen med den övriga belysningen som gör att det ser blåare ut på bild.
Fördelen med RGB är ju att det går att välja färg, eller stänga av helt efter tycke. Så all belysning utom de vita fläktarna kan stängas av, dimmas you name it!

Just därför jag körde två foto-sets

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Tack för nominering!

Haha tack ändå. Fläktarna är faktiskt vita, kombinationen med den övriga belysningen som gör att det ser blåare ut på bild.
Fördelen med RGB är ju att det går att välja färg, eller stänga av helt efter tycke. Så all belysning utom de vita fläktarna kan stängas av, dimmas you name it!

Just därför jag körde två foto-sets

Fair enough!
Det värmde verkligen ett whiskey/öl hjärta att se den i början, gillade verkligen den mysiga stämningen det inbringade

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Vision får min röst, riktigt snyggt bygge! Sen håller jag med om att det inte behövde någon belysning men det är ju bara min åsikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för nomineringen
Vision var läcker. Annars är R2D2 en solklar vinnare i min bok

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Vision är grym och fick min röst fast jag egentligen urkapningens form på toppen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Vision eller R2D2. De andra kunde inte ens mäta sig med Vision!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Total utklassning ifrån R2D2 av @DeepSilence

Delad andra plats
Midvinter av @Nagelfar
VISION av @Timpelay

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

attsingen att man inte kom med där Men väldigt fina byggen att rösta på! Lyckat Till!

Visa signatur
Permalänk

Denna månaden var ju galet bra, tycker för en gång skull att alla borde vinna,Midvinter var amazing, vinterbygget var snyggt och gjort i ett nice inwin chassi, Glassgamer var både unikt och snyggt, R2D2 är ju så satanas cool så att det inte är sant, Nix var litet och kompakt och vision är ju galet bra, Extremt svårt att välja(för en gångs skull) men R2D2 får den för att den är så unik,

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Inte för att vara otrevlig mot någon utan jag tycker att alla har gjort fina jobb men så här resonerar jag:

Byggen som Vision ser man mer eller mindre hela tiden tycker jag. Sen tycker jag inte att kabelhanteringen ser speciellt professionell ut, men det kanske finns någon baktanke med det? Att se nya datorbyggen varje månad oavsett om moddaren är duktig (som i Timpelays fall, jag gillar verkligen det han gjorde med Tilt) är i alla fall inget som ger mig den wowkänsla som jag får av att se något unikt eller imponerande scratchbygge. Det blir lite av en mättnad till slut när man ser samma personer som varannan omröstning på ren rutin har monterat sponsrade saker i ett sponsrat chassi som de modifierat i varierande grad. Sådana gallerier ger mig känslan av att moddaren "phoned it in" för att använda en amerikansk term. Då gillar jag hellre byggen som sker mer sporadiskt där moddaren gjort ett riktigt hästjobb och skapat något från grunden eller verkligen haft ett öga för varje minsta detalj. Wing X99 och Timpelays Tilt är två bra exempel på vad jag menar.
Den radiostyrda R2D2 kvalar visserligen in som både unikt, imponerande och scratchbyggt men där anser jag att galleriet för det första är väldigt tunt och att den bifogade länken till youtubeklippet inte heller ger en tillräckligt tillfredsställande insyn i hur skapandet gått till eller hur slutprodukten faktiskt ser ut. Där tycker jag istället att GlassGamer uppfyller de kriterier jag ställer på "wowkänsla" genom att skapa något unikt. Det är även där jag lagt min röst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

@Dreijer: Inte för att vara otrevlig mot någon utan jag tycker att alla har gjort fina jobb men så här resonerar jag:

Byggen som Vision ser man mer eller mindre hela tiden tycker jag. Sen tycker jag inte att kabelhanteringen ser speciellt professionell ut, men det kanske finns någon baktanke med det? Att se nya datorbyggen varje månad oavsett om moddaren är duktig (som i Timpelays fall, jag gillar verkligen det han gjorde med Tilt) är i alla fall inget som ger mig den wowkänsla som jag får av att se något unikt eller imponerande scratchbygge. Det blir lite av en mättnad till slut när man ser samma personer som varannan omröstning på ren rutin har monterat sponsrade saker i ett sponsrat chassi som de modifierat i varierande grad. Sådana gallerier ger mig känslan av att moddaren "phoned it in" för att använda en amerikansk term. Då gillar jag hellre byggen som sker mer sporadiskt där moddaren gjort ett riktigt hästjobb och skapat något från grunden eller verkligen haft ett öga för varje minsta detalj. Wing X99 och Timpelays Tilt är två bra exempel på vad jag menar.
Den radiostyrda R2D2 kvalar visserligen in som både unikt, imponerande och scratchbyggt men där anser jag att galleriet för det första är väldigt tunt och att den bifogade länken till youtubeklippet inte heller ger en tillräckligt tillfredsställande insyn i hur skapandet gått till eller hur slutprodukten faktiskt ser ut. Där tycker jag istället att GlassGamer uppfyller de kriterier jag ställer på "wowkänsla" genom att skapa något unikt. Det är även där jag lagt min röst.

Det var vettiga åsikter.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

@Dreijer: Inte för att vara otrevlig mot någon utan jag tycker att alla har gjort fina jobb men så här resonerar jag:

Byggen som Vision ser man mer eller mindre hela tiden tycker jag. Sen tycker jag inte att kabelhanteringen ser speciellt professionell ut, men det kanske finns någon baktanke med det? Att se nya datorbyggen varje månad oavsett om moddaren är duktig (som i Timpelays fall, jag gillar verkligen det han gjorde med Tilt) är i alla fall inget som ger mig den wowkänsla som jag får av att se något unikt eller imponerande scratchbygge. Det blir lite av en mättnad till slut när man ser samma personer som varannan omröstning på ren rutin har monterat sponsrade saker i ett sponsrat chassi som de modifierat i varierande grad. Sådana gallerier ger mig känslan av att moddaren "phoned it in" för att använda en amerikansk term. Då gillar jag hellre byggen som sker mer sporadiskt där moddaren gjort ett riktigt hästjobb och skapat något från grunden eller verkligen haft ett öga för varje minsta detalj. Wing X99 och Timpelays Tilt är två bra exempel på vad jag menar.
Den radiostyrda R2D2 kvalar visserligen in som både unikt, imponerande och scratchbyggt men där anser jag att galleriet för det första är väldigt tunt och att den bifogade länken till youtubeklippet inte heller ger en tillräckligt tillfredsställande insyn i hur skapandet gått till eller hur slutprodukten faktiskt ser ut. Där tycker jag istället att GlassGamer uppfyller de kriterier jag ställer på "wowkänsla" genom att skapa något unikt. Det är även där jag lagt min röst.

Mycket bra skrivet!!! Du skulle va skribent eller film kritiker
Men jag som är en STOR Star Wars nörd ger min röst till R2D2.
Mvh/ Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det var vettiga åsikter.

Tack så mycket. Vill som sagt inte vara respektlös mot någon utan förklara varför jag röstar som jag gör.

Skrivet av Mangee75:

Mycket bra skrivet!!! Du skulle va skribent eller film kritiker
Men jag som är en STOR Star Wars nörd ger min röst till R2D2.
Mvh/ Mangee

Tack för de vänliga orden.

Jag gillar Star Wars jag med. Kör med Jedi Temple March som ringsignal.

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket roligt denna gången.

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Medlem

Var väldigt kul att få bli nominerad till månadens galleri, tackar för det. Wow vilka byggen, ser direkt att mitt bygga inte är någon vinnare i denna månad. R2D2 är ett sjukt coolt projekt, cred till er!

Visa signatur

Project Nix

Vill ni beställa 3Dskrivna produkter så kontakta Print It 3D
Print It 3D UF

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på vilket jobb det ligger bakom samt att man är en gammal sci fi fan kniper R2D2 förstaplatsen med råge.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av rytterstedt:

@Dreijer: Inte för att vara otrevlig mot någon utan jag tycker att alla har gjort fina jobb men så här resonerar jag:

Byggen som Vision ser man mer eller mindre hela tiden tycker jag. Sen tycker jag inte att kabelhanteringen ser speciellt professionell ut, men det kanske finns någon baktanke med det? Att se nya datorbyggen varje månad oavsett om moddaren är duktig (som i Timpelays fall, jag gillar verkligen det han gjorde med Tilt) är i alla fall inget som ger mig den wowkänsla som jag får av att se något unikt eller imponerande scratchbygge. Det blir lite av en mättnad till slut när man ser samma personer som varannan omröstning på ren rutin har monterat sponsrade saker i ett sponsrat chassi som de modifierat i varierande grad. Sådana gallerier ger mig känslan av att moddaren "phoned it in" för att använda en amerikansk term. Då gillar jag hellre byggen som sker mer sporadiskt där moddaren gjort ett riktigt hästjobb och skapat något från grunden eller verkligen haft ett öga för varje minsta detalj. Wing X99 och Timpelays Tilt är två bra exempel på vad jag menar.
Den radiostyrda R2D2 kvalar visserligen in som både unikt, imponerande och scratchbyggt men där anser jag att galleriet för det första är väldigt tunt och att den bifogade länken till youtubeklippet inte heller ger en tillräckligt tillfredsställande insyn i hur skapandet gått till eller hur slutprodukten faktiskt ser ut. Där tycker jag istället att GlassGamer uppfyller de kriterier jag ställer på "wowkänsla" genom att skapa något unikt. Det är även där jag lagt min röst.

När jag bygger eller modifierar datorer är designen alltid baserad på syftet med projektet. Med TILT ville jag skapa något som representerar mig själv från start till slutförande, jag hade inga förhållningsregler då datorn helt enkelt byggdes till mitt privata bruk. VISION är istället ett samarbete med Corsair där det färdiga projektet skulle ställas ut i deras monter på Dreamhack Winter 2017. Jag valde därför att skapa en casemod som vid första anblick ser ut att vara ett datorsystem byggt i ett vanligt 460X. Här behöver man därför ta sig lite mer tid för att se vad som egentligen är modifierat. Något som nästan förbryllar chassitillverkaren då de kan sin produkt utan och innan

Den wow-känslan du poängterar är oerhört svår att fånga med en casemod idag. Om nu inte chassit modifieras till oigenkännlighet. Efter att ha provat både scratch och casemods är min personliga erfarenhet den att en casemod många gånger är svårare att "lyckas med" till fullo om vi pratar om wow-faktor. Men det resonemanget baseras nog helt eller delvis på att jag ogärna modifierar för modifierandets skull. Varje modifikation får gärna ha ett syfte baserat på design eller funktion.

Angående denna tävling så sporrar den i alla fall mig att träna på min fotografering och presentation av projekten. Det tackar jag för!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

När jag bygger eller modifierar datorer är designen alltid baserad på syftet med projektet. Med TILT ville jag skapa något som representerar mig själv från start till slutförande, jag hade inga förhållningsregler då datorn helt enkelt byggdes till mitt privata bruk. VISION är istället ett samarbete med Corsair där det färdiga projektet skulle ställas ut i deras monter på Dreamhack Winter 2017. Jag valde därför att skapa en casemod som vid första anblick ser ut att vara ett datorsystem byggt i ett vanligt 460X. Här behöver man därför ta sig lite mer tid för att se vad som egentligen är modifierat. Något som nästan förbryllar chassitillverkaren då de kan sin produkt utan och innan

Den wow-känslan du poängterar är oerhört svår att fånga med en casemod idag. Om nu inte chassit modifieras till oigenkännlighet. Efter att ha provat både scratch och casemods är min personliga erfarenhet den att en casemod många gånger är svårare att "lyckas med" till fullo om vi pratar om wow-faktor. Men det resonemanget baseras nog helt eller delvis på att jag ogärna modifierar för modifierandets skull. Varje modifikation får gärna ha ett syfte baserat på design eller funktion.

Angående denna tävling så sporrar den i alla fall mig att träna på min fotografering och presentation av projekten. Det tackar jag för!

Jag är helt med på noterna om varför VISION skapades och jag har inga problem med det. Meningen med mitt inlägg var mer att poängtera att jag ser VISION som en sorts standard för dig (och övriga proffsmoddare); det är något ni behöver göra för att få exponering och därmed lättare få sponsorer med mera. Det har jag inga invändningar mot eftersom jag själv vet vikten av exponering. Det jag menar är att jag håller er med titeln "proffsmoddare" till en något högre standard än övriga. Byggen som VISION är trevliga att följa i utbildning- och inspirationssyfte men för mig är det mer ert jobb att bygga sådana kreationer. Taskigt mot er kan tyckas, men ni spelar i premiere league medan andra harvar runt i division 5 och då bedöms ni efter olika standarder.

Jag förstår att wow-känslan är svår att fånga men det betyder inte att jag inte uppskattar det ni gör. Som jag skrev tidigare finner jag dig vara en väldigt kreativ och händig människa vars byggen jag gillar (speciellt TILT). Det går igen hos andra proffsmoddare och några "up and comings" här inne. Jag förstår även ert predikament om att inte modifiera ett chassi till oigenkännlighet eftersom det ändå är en beställning åt en klient och de vill visa upp sitt chassi från bästa sida och inte visa upp hur ni slet ner det i molekyler eftersom chassit var feldesignat. Det finns ett ordspråk som säger att i begränsningen finnes mästaren och det tycker jag verkligen passar in när det kommer till rena beställningsjobb där chassit nästan är intakt men modifikationerna snarare framhäver funktion och form. Problemet jag upplever, som jag beskriver som "phone it in" eller "avsaknaden av wow-känsla" är att dessa sponsrade beställningsbyggen/-modifikationer översaturerar forumdelen till den grad att detta är vardagsmat för oss som loggar in flera gånger om dagen. Knappt har ett bygge avslutats innan nästa är igång och vissa kör fler än ett bygge samtidigt. För mig blir de här massproducerade sponsorbyggena rätt snabbt avtrubbat. Det är som sagt ett nödvändigt ont i och med att ni behöver exponering men samtidigt är det ofta svårt att vinna sådana här tävlingar med sådana byggen (jag har kollat tidigare omröstningar). Detta tycker jag är bra eftersom ni ändå har "fri" tillgång till diverse komponenter medan de som håller på att göra sig ett namn inte har samma resurser som ni. Det finns en anledning till varför det finns en "mästarklass" på DH...

Med det sagt vill jag inte ta ifrån dig något du gjort eller gör. Jag tycker att du förtjänar all sponsring du kan få eftersom jag ser de kvalitéer du har som proffsmoddare och lär mig väldigt mycket från dina byggloggar.

Permalänk

Thank you all so much

Thank you all so much for the nomination, comments and not least the third price.
Good work everyone, all nominated projects were awesome and all deserve a price.

Keep up the good work and let's build some more awesomeness for the world to see

-GlassGamer