open world zombie spel

Permalänk

open world zombie spel

visst finns det ett open world zombie spel till PC som har en real time klocka i sig?
spelet jag tänker på går ut på att ta sig mellan olika ställen, hjälpa folk, samla material och mat till folket och ens följare och dagligen se till att de har vad de behöver, om man tex lämnar spelet i nån dag så finns risken att folket dör då spelet tickar på när du har stängt ned det och du inte har funnits där för att samla mat osv.
har för mig att jag såg något liknande spel på youtube.
nån som har nån aning?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

visst finns det ett open world zombie spel till PC som har en real time klocka i sig?
spelet jag tänker på går ut på att ta sig mellan olika ställen, hjälpa folk, samla material och mat till folket och ens följare och dagligen se till att de har vad de behöver, om man tex lämnar spelet i nån dag så finns risken att folket dör då spelet tickar på när du har stängt ned det och du inte har funnits där för att samla mat osv.
har för mig att jag såg något liknande spel på youtube.
nån som har nån aning?

Det första jag tänker på är dying light

Permalänk
Medlem

State of decay?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk

nej, inte det, det har jag spelat, det är inte ett FPS spel, spelet ses snett ovanifrån typ

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

snabb koll på youtube och det verkar som att state of decay var spelet jag letade efter. tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

DayZ? Har du provat det?

Permalänk

föresten, på tal om dying light, baserat på vapnen, sättet att röra sig på, den där sparken, miljöerna, uppbyggnaden utav spelet, sättet att levla, ljudeffekterna osv, är detta någon slags uppföljare till dead island? bortsett från själva stället som spelet utspelar sig i, så är det en spot on kopia utav dead island.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

föresten, på tal om dying light, baserat på vapnen, sättet att röra sig på, den där sparken, miljöerna, uppbyggnaden utav spelet, sättet att levla, ljudeffekterna osv, är detta någon slags uppföljare till dead island? bortsett från själva stället som spelet utspelar sig i, så är det en spot on kopia utav dead island.

samma utvecklare på dem, så man kan väl typ säga att det är en uppföljare.

Permalänk
Medlem

isometriskt zombie spel, låter som Project Zomboid

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W