AMD: "Ryzen 2 släpps inom kort"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Intel använde ju tekniskt sätt samma sockel med senaste cpu releasen.

Intel och AMD har konkurrens. Har de inte konkurrens gör de mer som de behagar. Dvs Intel tittar på vad AMD gör och vise versa...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilka spel?

De flesta. Monitorn jag spelar på är 1280X1024 så det är cpu som är min begränsning snarare än GPU. Det jag spelar mest är GTA V.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

intel coffee lake

Skrivet av orginallinus:

Ryzen 2 betyder nog i det här sammanhanget "Ryzen second generation" vilket på engelska kan skrivas Ryzen "2nd" generation. Nu vet inte jag hur twitter funkar, men det kanske inte fick plats? Tror nog Dr. Su vet vad hon pratar om i alla fall...

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/mjYDLtjtfD8qjErgt2yXk7-970-80.jpg

Vi kan säga så här
Ex säger inte Intel eller någon annan att coffee lake är core 8, utan att det är som även du säger en nyare generation utav serien.
Den har ett kodnamt dvs coffe lake, men vars officiella namn är exempelvis intel core i7 8700k, inte core 8 eller i detta fall Ryzen 2 som hon nu säger i sitt tvitter. allt hon gör är att hon förvirrar stackars amdfanatiker på r/amd

zen+/ryzen r5 2600x eller andra gen Ryzen men inte Ryzen 2, för det blir ju helt fel. Så e det bara(punk) höhö. Å, jo hon snackar goja, å har gjort det så många gånger. AMD e ju kung på att skapa hype som aldrig når upp för att de har haft lite väl många "osanningar" i sina påståenden när de promotar saker

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@X_Load: Det om att nya riktlinjer "medföljer" stämmer, men mig veterligen ska det handla om samma styrkretsar med nya namn (för att särskilja moderkorten som följer de nya riktlinjerna). Vi får se helt enkelt.

Då betyder det att efter att ALLA 300 serie moderkort fått ny Bios så kommer Ryzen 2 vara 100% kompatibel? (även turboläge)

I så fall så är det hatten av för AMD.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Dock så sa alla att AMD va så bra för att man kommer kunna använda nästa AMD CPU (och nästa igen) på samma mobo, så man kunde bara uppgradera CPU... Ja med ett liten problem - man får en långsammare processor som ger noll prestanda boost över din gamla, för det är bara de nyare moderkorten som stöder högre frekvenser.

AMD och Intel, av exakt samma skrot och korn.

Vad mer för kul ser du i din spåkula? Nästa veckas lottorad?

Skrivet av Jacob:

Att processorerna släpps tillsammans med styrkretsarna. Gällande belägg så pekar det allra mest mot det, såväl egna kontakter i branschen som andra rapporter på webben.

För att vara petig så är "det pekar mot" inte ett belägg i sig.

Skrivet av Cooling23:

Vad menar du? Jag ställde bara en fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

En fråga som (om man hängt med) svarar sig själv. Ryzen har sålt väldigt bra.

Skrivet av rektor:

Har den integrerad grafikdel då?
Annars har Intel fortfarande något som inte AMD har i Ryzen.

Raven Ridge.

Skrivet av Triton242:

Ja du kommer märka av prestandaskillnaden i Cinebench r15 samt i ditt egna psyke. Resten händer bara i plånboken.
Sedan när Spectera patchen kommer kan mycket väl resultat bli negativ prestanda mot din gamla R1700 ;/

Det där är inga garantier. Det beror på vad som implementeras samt vilket system AMD använder sig av för att komma åt t.ex. minnesresurser.

Skrivet av Ozzed:

De flesta. Monitorn jag spelar på är 1280X1024 så det är cpu som är min begränsning snarare än GPU. Det jag spelar mest är GTA V.

But y do?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

But y do?

Grav synskada sedan födseln. Jag har så kallat tunnelseende bland annat, så jag har obefintligt perifert seemde, så Widescreen är inget jag har nytta av. Det kan till och med vara så att det är en nackdel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Xinpei:

För att vara petig så är "det pekar mot" inte ett belägg i sig.

Oh rly?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner