EVGA avtäcker nätaggregatsserien Supernova PQ

Permalänk
Melding Plague

EVGA avtäcker nätaggregatsserien Supernova PQ

Tillverkaren EVGA avtäcker nu nätaggregatsserien Supernova PQ. Bland paradnumren märks semipassiv drift, verkningsgrad enligt 80 Plus Platinum och japanska kondensatorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir helt klart ett 850 PQ i nästa bygge

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Verkar inte alls illa, någon som vet vem OEM är för dessa?

FSP var ju OEM för GQ så jag undrar ifall det är FPS igen.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Verkar inte alls illa, någon som vet vem OEM är för dessa?

FSP var ju OEM för GQ så jag undrar ifall det är FPS igen.

Eller super flower

Lite lustigt att Evga säljer sleevade som tillbehör, men inte till 24pins antar jag då (försvinner ju lite nytta med köpa färdigt paket)

Jag köpte själv seasonic fokus (bara för agget är så kort), är faktiskt bara 2mm längre (eller om det var 2mm kortare) än mitt gamla 550 wattas agg Vist har ju stort chassi så får ju plats med agg som är 170mm lätt (men funderar på fixa ett kompaktare chassi)

Gillar dock inte sleeven på 24 pins och 8 pins (blir styvare att hantera), bättre om det var nakna lakritskablar också (som var ihopgjutna).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det framgår inte helt tydligt hur de skiljer sig från P2-serien.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Verkar inte alls illa, någon som vet vem OEM är för dessa?

FSP var ju OEM för GQ så jag undrar ifall det är FPS igen.

Enligt Toms hardware så är det FSP som är OEM.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Borde man inte få ett helmodulärt nätagg i denna prisklassen?

Om man har 24 pins kontakten fastsatt med buntband i chassit och vill plocka ut nätagget för att rengöra så blir det bökigare än om man har helmodulärt nätagg.

Permalänk
Medlem

Nu börjar även platinum aggen leta sig ner till rimliga priser. Trevligt.

Permalänk
Medlem

Mums! Slipper fundera över vad för nätagg jag ska ha!

Skickades från m.sweclockers.com