Kan man ladda ner en video från WebTv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011

Kan man ladda ner en video från WebTv?

Hej,

Jag undrar om ni känner till något program så man kan ladda ner videor från webTv.
Vet hur man laddar ner från Youtube men har ännu inte hittat något program som gör det enkelt att ladda från webtv.

Tacksam om någon kan tipsa om något program.

i7-6700k
GTX Asus 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@Flexiblus:
Streamen ligger i regel skyddad (gömd) bakom ett skript.

Så nej, man kan i regel inte ladda ner den (iaf inte utan att ge sig in på en djupdykning i websidans HTML kod), och hur detta skydd är implenterat skiljer sig i regel från sida till sida, vilket är största anledningen till att det inte finns något program (eller iaf. väldigt få).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011

@Belzader: Ok tack för svaret

i7-6700k
GTX Asus 1070

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Flexiblus:

Hej,

Jag undrar om ni känner till något program så man kan ladda ner videor från webTv.
Vet hur man laddar ner från Youtube men har ännu inte hittat något program som gör det enkelt att ladda från webtv.

Tacksam om någon kan tipsa om något program.

Inte ladda ner men du kan kanske använda spelfunktionen i Windows 10 att spela in skärmen medan videon spelar.
Jag har gjort så på skyddade videos på min högskolekurs.

Värt att prova iallafall.
https://www.laptopmag.com/articles/how-to-video-screen-captur...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

Spela in live kommer alltid att gå oavsett skydd. Nackdelen? Om programmet är 1h så tar det 1h att "kopiera" filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

@Flexiblus: Vilken WebTV? finns mängder med program för specifika WebTV-tjänster.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Sumpfigur:

@Flexiblus: Vilken WebTV? finns mängder med program för specifika WebTV-tjänster.

Utländsk WebTV men personen jag skulle hjälpa hittade en lösning själv.

i7-6700k
GTX Asus 1070