Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Härligt att det blev bra!

Ja, som du själv listat ut så är tredje pinnen för RPM-mätning, så jag skulle kopplat den med fyra pinnar till CPU-kylaren då jag anser den vara viktigast t.ex. så att datorn kan varna om den fläkten står still samt att om du har tempstyrning på så är det den fläkten som styrningen baseras på istället för chassifläkten.

Jag resonerade faktiskt likadant.

Kör fortfarande processorn överklockad. Tänkte hålla lite koll på temperaturen men antar att det bör vara lugnt då jag endast ser film (och 1050ti drar lasset).

För övrigt är det imponerande hur pass bra hårdvaran står sig än idag. Det är snart nio år sedan den köptes (GPU undantaget) och allt känns rappt och bra. Kan inte minnas att det gick att ha användning för så pass gammal hårdvara förr om åren? Hade den dessutom som duglig gaming-PC fram till två år sedan.

Hur länge brukar man säga att livslängden är på ett PSU som varit igång rätt mycket?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1