Alienware 13/15 med Egpu för plugget? (3D modellering osv)

Permalänk
Medlem

Alienware 13/15 med Egpu för plugget? (3D modellering osv)

Halloj SweC!

Om saker går som planerade så kommer jag studera Visuell Gestaltning - 3D Design till hösten och kommer då behöva en starkare laptop.

Vet att många är starkt emot alienware här men jag hade en alienware 17tum för dryga 5 år sedan och den fungerade bra och supporten från dell var helt otrolig då de kom till mitt hus bara några dagar efter och bytte mina komponenter osv.

Men det är inte därför jag vill ha en alienware. Utan det är pga Alienware Amplifiern.

Jag har ett system med ett GTX1070 som jag eventuellt tänkte använda med en Alienware Amplifier när jag inte är på skolan. Och isåfall koppla ihop en alienware 13 med amplifiern. Vill gärna ha desktop performance när jag kommer hem från skolan, men ändå ha en okej dator under tiden på skolan. Spelar även krävande spel.

Tycker ni detta låter som ett bra alternativ? Vad skulle ni annars rekommendera?

MVH/Fabian

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Det är om programmen som du kommer använda har nytta av grafikkortet eller inte.

Jag är lite förvirrad, vill du använda en laptop hemma också när du redan har ett bra system?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kolla på denna innan du köper en Egpu

https://youtu.be/SeGWwziCrpw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Kolla på denna innan du köper en Egpu

https://youtu.be/SeGWwziCrpw

Alienwares lösning ger mer prestanda än en vanlig egpu låda.

Jag har förövrigt en 13” med oled skärm. Helt otroligt härlig skärm. Batteri suger dock, så räkna med kanske 3h användning max. Alienware uppdaterade precis sin 15-17” serie. Dom kommer inte uppdatera 13” tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror att dom flesta är emot Alienware för att det verkar lite tufft och ger billiga likes. I övrigt har dom som många andra datorer/märken sina för- och nackdelar. Tyvärr är QC inte Dells starka sida så räkna med att ev behöva göra några byten innan det blir bra, å andra sidan så är Dells kundtjänst grymt bra och det var sällan något tjafs. Funderar själv på att köpa en 15" AW när de kommer ut med nya Intel CPUerna för jobb, dock inte alls grafikintensivt då utan för att jag vill ha en dator som klarar hög CPU belastning utan att throttla direkt.

Permalänk
Medlem

Jag har ett relativt bra system hemma men känner att jag vill ändå behöver uppgradera allt förutom mitt GPU, och därför känner jag att en GPU amplifier känna rätt så logiskt i denna situation.

Om man rendrerar '' live'' (render cycles blender) I vissa 3d program så krävs det mycket GPU kraft, men annars är det typ bara cpu och ram vad jag har förstått. Asså om man jämför andra laptops (med samma prestanda) så är alienware mycket billigare i många fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Jag har ett relativt bra system hemma men känner att jag vill ändå behöver uppgradera allt förutom mitt GPU, och därför känner jag att en GPU amplifier känna rätt så logiskt i denna situation.

Om man rendrerar '' live'' (render cycles blender) I vissa 3d program så krävs det mycket GPU kraft, men annars är det typ bara cpu och ram vad jag har förstått. Asså om man jämför andra laptops (med samma prestanda) så är alienware mycket billigare i många fall

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket billigare vet jag inte, var några månader sen jag senast kollade men tyckte då att dom var rätt jämförbara med andra från MSI, Asus etc. Om man däremot jämfört med de med Quadro GPUer och liknande blir det så klart en helt annat historia, t.ex. Lenovos P-serie.