Stort företag vill köpa min domän... Hjälp!

Permalänk
Sötast

update? ^^

Permalänk
Medlem

Det var nog maffian som är det "stora företaget" och han är nu död..

Näe men hade varit skoj att höra om det hänt något!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hej

När jag var med och köpte ett domän så gav vi 75000kr men då är det ett företag med +100 anställda och ser nätet som en viktig plats att synas på.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte sålt utan att haft kontakt (mejl) med företaget som ska ha domänen i slutändan. Risken finns att man blir kontaktad av något som lurar av dig domänen billigt för att sedan vinna de stora pengarna själva.

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att i priset skriva att du vill ha beloppet i "netto" så de får stå för alla avgifter/skatter.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Blev det något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Blev det något?

Undrar samma sak.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Ska vi slå vad om att snubben lyckades snacka till sig en sjuk deal och nu lever ut resten av sina dagar på någon strand nånstans?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ska vi slå vad om att snubben lyckades snacka till sig en sjuk deal och nu lever ut resten av sina dagar på någon strand nånstans?

https://steemitimages.com/0x0/https://media.giphy.com/media/ZPFQVis9WAAcE/giphy.gif

Eller blev han tagen till fängelse för att han försökte hustla till sig en deal?
You never know!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Eller blev han tagen till fängelse för att han försökte hustla till sig en deal?
You never know!

Eller så drog han ut för mycket på tiden (vilket tråden vittnar om) så att företaget tröttnade. Eller så gapade han efter för mycket.

Men ja, dags för en uppdatering!

Permalänk
Medlem

@bigball: Blev det något? Du måste stilla min nyfikenhet!

Permalänk

@bigball
Lust att berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag såg att OP inte svarat så började mitt huvud direkt att hitta på en tragisk historia om hur hen fick en massa pengar för domänen. Hen kunde sedan inte lita på sina vänner då hen inte visste ifall de fanns där för pengarna eller inte. Detta ledde senare till en massa festande med droger och fel sorts människor. Tyvärr slutade det illa för OP och hen önskade att hen aldrig hade sålt domänen

PS: Så här kan det gå när man ligger sjuk och har tråkigt och alldeles för livlig fantasi

Permalänk
Sötast
Skrivet av Chrisism8:

När jag såg att OP inte svarat så började mitt huvud direkt att hitta på en tragisk historia om hur hen fick en massa pengar för domänen. Hen kunde sedan inte lita på sina vänner då hen inte visste ifall de fanns där för pengarna eller inte. Detta ledde senare till en massa festande med droger och fel sorts människor. Tyvärr slutade det illa för OP och hen önskade att hen aldrig hade sålt domänen

PS: Så här kan det gå när man ligger sjuk och har tråkigt och alldeles för livlig fantasi

I like yer brain! xD