Galaxy A8 besviken på batteritiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Galaxy A8 besviken på batteritiden

Ja just det. Läste ett test antagligen tidningen Mobil att batteritiden var bra. Nejnej den suger, får ladda varje dag fast luren inte används. Min Sony x compact har dubbla batteritiden fast den är ett år gammal. Förlängde mitt abb. två typ i onödan.. fler som har kass batteritid? Tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Stayup:

Ja just det. Läste ett test antagligen tidningen Mobil att batteritiden var bra. Nejnej den suger, får ladda varje dag fast luren inte används. Min Sony x compact har dubbla batteritiden fast den är ett år gammal. Förlängde mitt abb. två typ i onödan.. fler som har kass batteritid? Tips?

testa greenify appen.

hjäpte mig med min s7'a

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2012

Dödar du apparna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Använder sällan telefonen. Alla appar är typ av, och batterisparfunktionen igång. Bara wifi igång. Inget hjälper

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Stayup:

Använder sällan telefonen. Alla appar är typ av, och batterisparfunktionen igång. Bara wifi igång. Inget hjälper

Ta en screenshot och ladda upp här på batterianvändningen under en dag. SoT m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@chokladtomte: Stängde av det mesta inkl. skärm, alwys on. NU är batteritiden bra.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Stayup:

@chokladtomte: Stängde av det mesta inkl. skärm, alwys on. NU är batteritiden bra.

Det är skärmen som normalt sett dra mest ström så det var väl inte så underligt att batteritiden blev dålig om skärmen alltid var på ....

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av mrqaffe:

Det är skärmen som normalt sett dra mest ström så det var väl inte så underligt att batteritiden blev dålig om skärmen alltid var på ....

Han menar nog Samsungs Always on, dvs ett fåtal vita pixlar tända på en i övrigt släckt AMOLED skärm. Suger inte mängder med batteri om allt fungerar som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016
Skrivet av mrqaffe:

Har nu stängt av allt onödigt och batteritiden är nu i nivå med sony, (bra)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015

Skulle rekommendera följande

• Avinstallera applikationer du inte använder

• Använd enhetsunderhållaren på telefonen

• Stäng av NFC, Bluetooth, WiFi & GPS om du inte använder det för stunden

• Ladda inte telefonen från 0-100 utan ladda när du är nere på 50-60%

• Använd automatisk ljusstyrka på telefonen

• Ljusa färger som vit kräver mer av skärmen vilket drar på batteriet. Svart tema är att rekommendera

Status: Active ●