Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

Skit att inte få det på utsatt datum, även om det nu finns annat att spela. Detta fenomen verkar nytt. Om det var något med förbokningar förr så var det väl snarare att det kom en dag för tidigt...

Min "boy" i verkliga livet tar sig en liten lur så funderar på att spela en timme. Han kollade lite igår när pappa spelade och var lyrisk när han fick svinga yxan, tror jag har en liten blivande nörd😁

Riktigt segt faktiskt, hade inte varit ett problem om spelet skickades ett dygn tidigare. Blev ett semi-impulsköp av en ny TV i eftermiddag så blir att invänta att spela God of War tills den dykt upp: https://www.komplett.se/product/916418
Sista exemplaren verkar ha sålt slut nu men 8000kr känns den värd. Speciellt då jag idag sitter på en 10 år gammal Sony Bravia 40" D3550.

Haha, låter bra det ju!
Kan tänka mig att det lär vara ett riktigt maffigt spel att titta på med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt segt faktiskt, hade inte varit ett problem om spelet skickades ett dygn tidigare. Blev ett semi-impulsköp av en ny TV i eftermiddag så blir att invänta att spela God of War tills den dykt upp: https://www.komplett.se/product/916418
Sista exemplaren verkar ha sålt slut nu men 8000kr känns den värd. Speciellt då jag idag sitter på en 10 år gammal Sony Bravia 40" D3550.

Haha, låter bra det ju!
Kan tänka mig att det lär vara ett riktigt maffigt spel att titta på med!

Ja han börjat få upp ögonen för tvspel nu så han får köra lite o så. Kanske inte riktigt rätt spel för en 3.5 åring men man kan ju försöka att inte bara döda monster när han kollar.

Säkert en riktigt mysigt tv. Har en xe9005 och är hur nöjd som helst

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Är det bara jag, eller är kamera kontrollera riktigt risiga? Känns som att det tar en hel sekund innan kameran flyttar sig..

Vid vissa tillfällen har jag märkt. Jag trodde det var nåt fel på min kontroll först. Men efter att ha bytt handkontroll gjorde det ingen skillnad.

Spelar på en icke pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Håhåjaja, duktigt beroendeframkallande iallafall. Suttit typ 2 timmar nu med "bara lite till då"..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Vid vissa tillfällen har jag märkt. Jag trodde det var nåt fel på min kontroll först. Men efter att ha bytt handkontroll gjorde det ingen skillnad.

Spelar på en icke pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, spelar på ett Slim. Detta är första spelet som jag märkt att trådlöst inte riktigt fungerar. Hade från början en hel sekund delay, men efter att ha kopplat in kontrollen så har det blivit bättre. Kan även vara så att jag har input delay då jag spelar med capture card, men tror knappast det.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Hur många timmar har ni lyckats trycka in under helgen?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Rysligt bra spel! Har knappt lämnat lägenheten sen man köpte det igår!
Har iaf blivit 13-14 timmar sen igår skulle jag tro.

Snyggt som satan också

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Hur många timmar har ni lyckats trycka in under helgen?

Lyckats klämma
Fredag kväll: 2h
Lördag förmiddag: 2h
Söndag morgon: 1,5h

Känner att jag skulle vilja hinna spela mer. Nu börjar veckan igen och då finns det i princip ingen tid alls. Får ta upp igen på fredag!

Permalänk
Medlem

Är det värt och inhandla om man bara har en gammal icke Pro PS4?
Verkar ju helt klart ett trevligt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frrr:

Är det värt och inhandla om man bara har en gammal icke Pro PS4?
Verkar ju helt klart ett trevligt spel

Har aldrig prövat ett pro men det är imponerande även på vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Hur många timmar har ni lyckats trycka in under helgen?

Tror jag klämde typ 8 i lördags och 6-7 i söndags, hann tyvärr inte lirat något under fredagen då kollegorna ville ut och umgås

Skrivet av Frrr:

Är det värt och inhandla om man bara har en gammal icke Pro PS4?
Verkar ju helt klart ett trevligt spel

Om du klarar av 30 fps så är det värt det. Jag personligen hade som vanligt lite problem för spelet i början då jag är van vid 120+ fps med 144 hz skärm.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Inaktiv

Fick äntligen hem spelet på lunchen. Blir att börja efter jobbet. Lite segt att det drog ut på tiden men samtidigt har jag hela upplevelsen kvar. Alltid något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick äntligen hem spelet på lunchen. Blir att börja efter jobbet. Lite segt att det drog ut på tiden men samtidigt har jag hela upplevelsen kvar. Alltid något.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt! Hoppas du får kul. Ett av få spel jag riktigt fastnat för på "ålderns höst".

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har spelat en del och som GOW fan är jag fruktansvärt besviken på att dom har ändrat spelets stil.
Med det sagt så är detett jävligt nice spel och nu när jag upptäckt att GOW 3 hade en secret ending så blir man taggad som fan för nu föll alla pusselbitar på plats storymässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosq1to:

Har spelat en del och som GOW fan är jag fruktansvärt besviken på att dom har ändrat spelets stil.
Med det sagt så är detett jävligt nice spel och nu när jag upptäckt att GOW 3 hade en secret ending så blir man taggad som fan för nu föll alla pusselbitar på plats storymässigt

Och som ny till serien får jag lov att säga att dem fått ihop det bra utan kännedom om vad som hänt tidigare.

Herregud va jäkla kul det är, bästa som hänt mitt spelande på åratal.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

FYFAN VA NIIIIICE, Har kommit till en del i spelet då alla GOW fans kommer hoppa av glädje.
nu blev spelet 10 ggr bättre helt plötsligt

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt bra spel som ser helt otroligt ut på Pro i 4K. Bra motion blur gör att man inte tänker på att det körs i 30fps (är van vid 100Hz på datorn).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit igenom main storyn än? Man fortsätter väl att kunna utforska och sttäda upp side quests efter?

Ingen aning om hur långt jag har kvar men känns som det borde närma sig slutdelen.Jäkligt kul är det fortfarande iallafall .

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Någon som hunnit igenom main storyn än? Man fortsätter väl att kunna utforska och sttäda upp side quests efter?

Ingen aning om hur långt jag har kvar men känns som det borde närma sig slutdelen.Jäkligt kul är det fortfarande iallafall .

Blev klar med Main story igår, och ja du kan fortsätta att utforska
Grymt bra spel i övrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Obs spoiler

Hur långt är det kvar ungefär efter andra varvet till helheim?

Dold text
Skrivet av Flutters:

Blev klar med Main story igår, och ja du kan fortsätta att utforska
Grymt bra spel i övrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Obs spoiler

Hur långt är det kvar ungefär efter andra varvet till helheim?

Dold text

Hm ja du, 2-4 timmar kanske? Vet inte riktigt eftersom jag gjorde en hel del sidequest efter det

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Jag har precis börjat spela och tycker det verkar riktigt bra men har lite svårt med 30 fps när jag kommer från PC. Känns som att animationerna inte alls är så mjuka som jag vill att de ska vara men jag börjar vänja mig lite...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

När vissa resources dyker upp att jag kan sälja dem,är det då för att spelet tycker att jag inte behöver det mer då?borde ju ha mer resources än de som finns där tycker jag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna återkomma till något annat spel efter denna upplevelse då tro..

Finns säkert något kvar att göra i gow också, men kommer inte bry mig om de där delarna med collectibles. Noll intresse av det .

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Lite sent ute men fan vilket bra spel. Köpte det i våras men har tagit det lugnt me't då värmen har varit outhärdlig. Varvade storyn förra veckan.

Har någon börjat spela "New game +" än? Tänkte ge det än omgång men vill först klara Niphlheim.

Realm tear nr 2 med häxorna är extremt irriterande. När jag är klar med dom ska jag ge mig på Sigrun för första gången.

Dold text
Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU