WINE - Diablo II - Battle.net -crash

Permalänk
Medlem

WINE - Diablo II - Battle.net -crash

Hej. Jag köpte för några dagar sedan Diablo II för att återvända till ett av mina favorit spel.
Problemet jag har är att när jag ansluter till battle.net så crashar spelet då jag försöker skriva in användarnamn/Lösenord.

- Har någon av er haft liknande problem?
- Behöver jag lägga till något i biblioteket i winecfg?
- Något mer jag kan pröva att ändra i wincfg? (använder wine i winXP mode och singelplayer fungrerar bra)

// llxt

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Installera windows 7 via virtualbox och kör det där med direct3d guest additions om du inte vill dualboota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon273280:

Installera windows 7 via virtualbox och kör det där med direct3d guest additions om du inte vill dualboota.

Ja det är ju ett alternativ. Skulle dock vara bättre för mig om det fungerade i wine. Hittar jag ingen lösning så får jag väl ge det ett försök.

Permalänk
Medlem

Vill också hemskt gärna lösa detta. Tragiskt att dom ska sabotera något som funkat felfritt i så många år!

Av någon outgrundlig anledning får jag dock inte krascherna på min gamla laptop som kör Lubuntu 12.04 32-bit. Den använder Wine 1.4
Men har inte testat så länge, problemet kanske dyker upp senare.
Wine-inställningarna på den är såvitt jag vet standard, Windows Version står ställd till Windows XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Vill också hemskt gärna lösa detta. Tragiskt att dom ska sabotera något som funkat felfritt i så många år!

Av någon outgrundlig anledning får jag dock inte krascherna på min gamla laptop som kör Lubuntu 12.04 32-bit. Den använder Wine 1.4
Men har inte testat så länge, problemet kanske dyker upp senare.
Wine-inställningarna på den är såvitt jag vet standard, Windows Version står ställd till Windows XP

Hej. När uppstår problemet för dig? Är det samma som mig? dvs. när man försöker logga in på b.net? Eller uppstår det på andra ställen också för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Hej. När uppstår problemet för dig? Är det samma som mig? dvs. när man försöker logga in på b.net? Eller uppstår det på andra ställen också för dig?

Just precis, när jag ska mata in användarnamn och lösenord för b.net så kraschar d2staged.exe - detta leder sedan till att spelet senare fryser helt när man loggar ut från sitt konto (d.v.s. trycker på Esc från karaktärvals-skärmen).

Har även hört om folk som fått sina konton felaktigt bannade sen dessa krascher började, så vågar inte testa så mycket själv. Tänkte vänta ut tills Blizzard fixar det, men dom verkar ju inte se det som deras fel tyvärr. Har själv kört D2 i Wine i snart 5-6 år, och det har aldrig varit några problem innan.