Billigare alternativ till externa grafikkort

Permalänk
Medlem

Billigare alternativ till externa grafikkort

Hej,

Jag har nyss köpt en Dell XPS 13 2018. Bra dator, men har hara intels integrerade grafikkort. Jag undrar om det finns något bra alternativ till dyra eGPU-boxar som sammantaget kostar många tusen kronor. Känns onödigt när jag bara vill spela WoW och Fortnite med ok settings.

Permalänk
Medlem

Inte än vad jag vet. De enda produkterna på marknaden just nu är de dyrare. Du kan försöka hitta någon av de äldre aktio node och ett 1050 eller 1030 men det är fortfarande iallafall 2-3 tusen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@infigo:

Tack!

Valde att ta bort inlägget. Men tack för mycket snabbt svar
Det var tråkigt att höra, men inte oväntat.

Tack igen

Permalänk

Finns ju tjänster som ex Geforce now där man strömmar spel från deras server mot en månadskostnad. Har aldrig provat det men kanske kan vara värt att testa en månad för att se om det duger.

Edit Det är väl ingen bra ide att ta bort din fråga bara för du fått ett svar? Hur ska andra som letar efter liknande lösningar hitta tråden? Ska de söka på *Delete* ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Nä, det var att jag gav upp direkt. Jag har letat men inte hittat något som kan fungera så jag kände mig dum som postade.
Men du har rätt, ska se om jag återställa den på ett ungefär.

Permalänk
Medlem

https://www.banggood.com/EXP-GDC-Laptop-External-PCI-E-Graphics-Card-p-934367.html

En sån kan ju fungera

Men du behöver nog öppna din nya fina dator och plocka ur wifi kortet som sitter på pci-e, om det är så på den.
Och jag antar att du inte har någon till pci-e över.

Bara börja modda

Permalänk
Medlem

@backlulund:
Jag har version 8 av den men har man inte expresscard så är de omständliga. Speciellt när han har thunderbolt som är mycket lättare att hantera än dessa

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@backlulund:
Jag har version 8 av den men har man inte expresscard så är de omständliga. Speciellt när han har thunderbolt som är mycket lättare att hantera än dessa

Men jag tror nog du har pci-e, men förstår om du inte vill öppna datorn och ersätta wifi-kortet med grafikkort.
Inte så praktiskt heller.

Permalänk
Medlem

@backlulund:
Att ersätta wifi eller m.2 är det vanligaste. Jag kör Expresscard men den går ju också över PCI-e bussen men det är ju en kontakt på utsidan av datorn vilket gör att det är bara att ta ut min USB3 och sätta in grafikdockan i porten och boota datorn. Teoretiskt sett också den enda av metoderna som är plug and play...testat det också och det kräver pill

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14