Permalänk
Medlem

Finns risk att jag har ca 4 fittinngs för lite Så experimenterar lite med alternativa dragningar av rören... Har ett gäng 90° fittings (med skruv) som jag kanske kan spara in på. Så nin kommer se på bilden nedan att jag experimenterar lite. Skulle egentligen behöva ca 4 vanliga fittings. Vill inte beställa då det är dyrt och tar tid!

Är det bara jag som inte byggt en dator på ett år eller två, eller har dom slutat med I/O-panelen man tenderade att glömma ibland? Detta moderkort har inget och jag älskar det!

Och här är experimenten.

Även insett att RAM-minnena jag fick var av silver-varianten, något jag inte märkte först då bara guld speglades i dom och ljuset var gult. Så blir att skicka tillbaka dom och få nya i guld!

Såg även att i lådan till moderkortet, fick jag en 20% rabatt på CableMod! Strålande!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Vart i sverige finns du? Och vilken size på tubing kör du? Jag har exakt 4 vanliga EK hardtube fittings över som du kan få..
Dom är visserligen metallic blå men går säkert att lacka till guld

Och i/o plåten! Fler och fler har börjat med inbyggd IO plåt på sina mer high-end kort, jag älskar det också! Har det på mitt maximus hero X!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Vart i sverige finns du? Och vilken size på tubing kör du? Jag har exakt 4 vanliga EK hardtube fittings över som du kan få..
Dom är visserligen metallic blå men går säkert att lacka till guld

Och i/o plåten! Fler och fler har börjat med inbyggd IO plåt på sina mer high-end kort, jag älskar det också! Har det på mitt maximus hero X!

Uppskattar verkligen gesten, men måste vara matchande, så Bitspower i guld
Mina alternativ är beställa fler, bygga om loopen i undre kammaren, eller göra en mindre clean loop i huvudkammaren

Och fler borde verkligen bygga in IO-plåten i moderkortet. Mindre hassle, och ser snyggare ut!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Uppskattar verkligen gesten, men måste vara matchande, så Bitspower i guld
Mina alternativ är beställa fler, bygga om loopen i undre kammaren, eller göra en mindre clean loop i huvudkammaren

Och fler borde verkligen bygga in IO-plåten i moderkortet. Mindre hassle, och ser snyggare ut!

Don't mention it!
Riktigt kul att se hur detta bygge tar sig!
Ja, jag vet inte varför man inte bara gör det på alla modeller, säkert 3 öre dyrare att producera

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Avstängd

https://herdins.se/produkt/herdins-guld-silverbronsspray/

(Fast jag använder faktiskt själv föregångaren den som var på små bruna flaskor, förmodligen giftiga som bara tusan med dagens mått mätt... Den enda guldfärg jag hittat so far som inte ser ut som skit då den torkat. Bra om man behöver fylla i saker eller fixa mindra ytor. Men jag har bara använt den xylenbaserade.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Sista kopplingarna beställda (tror jag)

Även beställt kablar från Cablemod, fick ju enn 20% kupong tillsammans med moderkortet.
Bokstavligen dagen efter att jag fick hem EKs Cryofuel genomskinliga, släpper dom Cryofuel Indigo Purple som är en klar lila (väldigt snygg nyans) kylvätska... FML.

Så denn stora frågan. Kör jag klar vätska eller ska man bita i det sura äpplet och beställa Indigo Purple? Vad tycker folket?
Temat kommer ju vara lila och guld. Nya kablarna kommer ha svart, guld och lila sleeve. Vad tycker folket?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Indigo purple helt klart 😃👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Indigo purple helt klart 😃👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att slå de argumentet. Indigo Purple beställt!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

paket från Inet och Highflow! Förhoppningsvis sista kopplingarna, hoppas klarställa och läcktesta nu i helgen! Dessutom fått byta silverminnena som jag fick istället för guld! Så otroligt vackert!

Nu väntas enbart kablar från CableMod och EKWBs Indigo Purple innan datorn ska funka!

Kommer köra läcktest med denn klara Cryofuelen jag fick hem bokstavligenn före dagen EK avslöjar att Indigo Purple släpps...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Hur mjukar man upp kanterna på mässingstub? (Tror faktiskt det är mässingspläterad koppartub men kan ha fel)

Vissa skulle använda den vanliga "deburren", vad nu det heter på svenska. Testade såklart och de funkar. Men hittade ett mycket enklare sätt!

Involverar en borrmaskin, mässingsrör och fint sandpapper!

Fäst mässingsröret i borrmaskinen och kör!

Lättare att runda kanterna än att använda deburren.

Och just det... Även gjort klart CPU-loopen och den läcktestas nu medan detta inlägg görs! Jag vet att det inte är lika intressant som borrmaskinen och röret men man kan inte alltid vara jätteintressant!

Vätskan som heter "Cryofuel Clear" är egentligen lite vitgrumlig... Kan ju förvisso vara luftbubblor. Men de kvittar. Den ska bytas ut mot lila i slutändan!

Hittills inga läckor! Men den ska pumpa i några timmar till!

Har så pass mycket plats att jag skulle kunnna byta RAM-minnena om det behövs!

Älskar guldet mer och mer! Var rädd att det skulle se "tacky" ut, men älskar utseendet så mycket! Vill verkligen tacka Teflontanten för inspirationen samt att han delade med sig av webbsidan (http://www.Highflow.nl) där samtliga guld-kopplingar och CPU-blocket är köpta!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Inga läckor än och haar även hämtat ytterligare ett paket!

CableMod-kablar!

Guldet är snyggt, lila är snyggt, svart är snyggt!

Kör två guldiga SATA-kablar till HDD:erna och fyra Lila till SSD:erna.

10 Juni beräknas Indigo Purple komma in till Inet, då borde looperna vara testade och datorn redo att köra!

Då kommer ju det intressanta. Komponentslistan!

Moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula
CPU: Intel I9 9900K
GPU: 2xEVGA RTX 2080Ti Black
RAM: 4x8 GB G.Skill TridentZ Royal 4266 MHz RGB
PSU: Corsair AX 1600i
SSD: Samsung Evo 970 Plus 1 TB
SSD: Samsung Evo 970 2 TB
SSD: 4xSumsung Evo 860 1 TB Sata
HDD: 2xWD Black 4 TB

Kylning:
Radiator: 4xEKWB Coolstream XE 480
Pump: 2xEKWB D5
CPU-Block: BitsPower Summit EF-X Golden
GPU-Block: EKWB Vector RTX 2080Ti RGB
Fläktar: 20xCorsair LL120 RGB

Totalt overkill. No need to tell me.
Men jag älskar den! Gjort den helt själv utan fancy equipment!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Bra och dåliga nyheter!

Bra nyheterna:
CPU-loopen är klar och noll läckor!
GPU-loopen är klar och ser strålande ut!

Dom dåliga nyheterna...
Ena GPU-blocket läcker. Klantig som man är har man dragit åt en skruv för hårt så spricka i blocket...

Bara att bita i det sura äpplet och beställa nytt block och inte göra samma misstag.
Tänker inte ens försöka reklamera blocket. Tur att man inte skadade något annat bara!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Grymt bygge! Följer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Andiders:

Jag gillar faktiskt vad du har gjort med mittplattan och sidopanel, det ser fantastiskt ut. Bra gjort!

Visa signatur

Intel Core i9 13900KS - ASUS ROG Maximus Z790 Extreme - ASUS RTX 4090 Strix Gaming OC - Dell 34" Alienware AW3423DW - Corsair 32GB DDR5 7200MHz CL34 Dominator Platinum - Corsair Ax1600i - Samsung 990 Pro 2TB - Corsair K70 RGB MK.2 Blue - Logitech G502X PLUS - Beyerdynamic Mmx 300 2nd Gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessa:

@Andiders:

Jag gillar faktiskt vad du har gjort med mittplattan och sidopanel, det ser fantastiskt ut. Bra gjort!

Tackar Otroligt lätt mod vem som helst kan göra! Kräver inga specialverktyg!

On another note!
I eftermiddag borde ett nytt block komma och GPU-loopen kan läcktestas på nytt! Låt oss inte upprepa samma misstag igen...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

då håller GPU-loopen på att testas och hittills inga läckor! Började igår, den testas idag med.
Ett tips, har ni klar vätska och ska läcktesta... Klipp till en ny disktrasa istället för papper.

Så mycket lättare att se om det läcker då.

Även börjat fixa kabeldragningen! Snart kommer vi till installation av Windows!

Älskar CableMod-kablarna! Älskar den lila accenten!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Avslut!

Då är bygget klart!
Den funkar! Den är tyst som attans! Kyler otroligt bra! Är enligt mig otroligt snygg!

Kabeldragningen kunde ha varit lite bättre om jag orkat göra egna kablar och sleevat själv. Några kablar var svåra att dra då det är ett otroligt stort chassi! Kan även säga att hjulen var en livräddare!

Lärt mig mycket i detta bygge och är sjukt nöjd!

Nu till lite bilder!

Under installation lät jag bli att ha alla SSDer och hårddiskar ikopplade. Ifall det skulle bli komplikationer ville jag bara ha M.2-SSDerna i. Upptäckte även att flera fläktar funkade, men inte lös... Kan ni gissa vad problemet var? Har man Corsair Lighting Node med 6-way RGB splittern, måste fläktarna sitta i rätt ordning... Har du en fläkt i 1, en i 2 och en i 4 och en i 5 så lyser inte 4 och 5:an.

Men jag listade ut problemet ganska snabbt!

Kanske dyker upp lite glory-shots i galleriet vid senare tillfälle! Den står just nu så pass till att man inte får bra bilder...

Men därmed avslutar jag byggloggen! Blir inget mer för denna gången!
Om några år kanske The Golden Bliss Mk.2 kommer, men det är då det!

Ps. Inlägget är skrivet från nya datorn!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Entusiast

Oj så vackert! Kärlek på bild <3

Permalänk

Väldigt snyggt. Imponerande 😃👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Riktigt fint! Och så mycket Overkill! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Inaktiv

Följt med bygget sen start och måste säga att det är ruskigt fint jobbat! Önskar jag själv var lika kreativ ^^.
Men hur är tempsen ? 😊
Kan vi få lite siffror?😁

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt slutresultat, bra jobbat!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Väldigt snyggt. Imponerande 😃👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar

Skrivet av The Kristoffer:

Riktigt fint! Och så mycket Overkill! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man görra något, gör man det ordentligt!

Skrivet av anon239600:

Följt med bygget sen start och måste säga att det är ruskigt fint jobbat! Önskar jag själv var lika kreativ ^^.
Men hur är tempsen ? 😊
Kan vi få lite siffror?😁

Finns många mods och liknande man kan göra utan att vara speciellt kreativ

Måste hitta bra programvara att testa lite med, tips?
Men tempsen över lag idlar på ca 25°c.
Efter att ha streamat FarCry5 i 4 timmar (CPU-decoder på streamen) där jag streamar i 1080PP 60FPS samt spelar i 4K ultra så ligger topp-tempsen på CPUn på 49° och GPU på 59°. Då körs inga fläktar på över 600 RPM.
Har dock ännu inte börjat leka med någon överklockning.

Skrivet av Farthinder:

riktigt snyggt slutresultat, bra jobbat!

Tackar Är riktigt nöjd!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Allt inne i datorn var verkligen jättefint. Fem av fem tummar upp får du

Men fläktarna... RGB... det var i mitt tycke inte fint får jag säga. Full pott utan dom.
Hur ser det ut med dom av eller om dom bara lyser i tex vitt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Allt inne i datorn var verkligen jättefint. Fem av fem tummar upp får du

Men fläktarna... RGB... det var i mitt tycke inte fint får jag säga. Full pott utan dom.
Hur ser det ut med dom av eller om dom bara lyser i tex vitt?

Temat på datorn är guld och lila. Att dom är i RGB i bilderna är för att bilderna är tagna när datorn installerade Windows, så dom är i default-läge.
Numera lyser den innre ringen blå och den yttre lila!

Ska möblera om lite i rummet så att jag kann ha hela datorn lite mer displayad så bilden är lite dålig

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Temat på datorn är guld och lila. Att dom är i RGB i bilderna är för att bilderna är tagna när datorn installerade Windows, så dom är i default-läge.
Numera lyser den innre ringen blå och den yttre lila!

https://i.imgur.com/pUNWF5u.jpg

https://i.imgur.com/fRbV9uO.jpg

Ska möblera om lite i rummet så att jag kann ha hela datorn lite mer displayad så bilden är lite dålig

Ja detta var mycket mycket bättre
Tack för nya bilder.

Det går att stänga ned all belysning i fläktarna?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ja detta var mycket mycket bättre
Tack för nya bilder.

Det går att stänga ned all belysning i fläktarna?

Kan stänga belysningen, bestämma färger/mönster m.m. Vissa spel har även integrerat färgmönster till spelet. FarCry5 hade integrerat vilket ger fläktarna blå-vit och röd färg, samt vissa spel kan de bli röda när man blir skjuten eller har lågt med liv.
Kann även ställa in dom så dom visar en viss färg om temperaturen på specifik datordel blir för varm, t.ex att de lyser rött om processorn når 80°c.

RGB har fått sitt dåliga rykte pga marknadsföringen som visar regnbågsfärger och diskotek-profiler, men fördelen med RGB är valfriheten att byta till vilken färg du vill. Bygger du i färgteman som inte är röda, blåa eller vita, kan de vara jättesvårt att hitta bra fläktar. Men det ändrar RGB på.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Frida 🥐

Har följt ditt bygge med spänning! Får dock hålla med några av ovanstående att de guldiga detaljerna och fina hantverket du gjort hamnar i skymundan med de där fläktarna. Kanske skulle det se bättre ut i en annan nyans till bilderna du tagit.

Jag skulle gärna vilja att du laddade upp ett galleri på bygget så vi kan länka det på framsidan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Har följt ditt bygge med spänning! Får dock hålla med några av ovanstående att de guldiga detaljerna och fina hantverket du gjort hamnar i skymundan med de där fläktarna. Kanske skulle det se bättre ut i en annan nyans till bilderna du tagit.

Jag skulle gärna vilja att du laddade upp ett galleri på bygget så vi kan länka det på framsidan

Tanken är att de ska bli ett galleri!
Måste bara möblera om lite och få fram datorn för fina "glory-shots".

Dessutom är det bara tre knapptryck för vita fläktar

Men först ska allt fixas. Tanken är att möblera om så den syns fint i bakgrunden i cammen när man streamar!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

En kort uppdatering.
Köpte färdiga diffuser-lister till LED-stripsen i huvudkammaren vilket ger ett jämnare ljus. De är satta på vitt för att lysa upp kammaren så man ser allt guld.
Hade kommit med bilder, men just nu kan jag inte under några omständigheter få någon version of Asus Aura att funka. Vill ställa om RAM-minnena och moderkortet till vitt ljus också, men Asus Aura är verkligen en total katastrof, vilket man inser när man läser ROG-forumet...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär