Permalänk
Avstängd

Intel i7 8705G RX Vega

Hej,

Är det någon som sett något om att Intel kommer att"sälja" sin CPU/GPU kombination till andra datortillverkare,
eller bara använda den exklusivt till sina egna nuc datorer?

//pelle

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

@p.jönns:
Beror på vad du menar med att "sälja till andra" enligt vad jag kunde hitta så är det en processor precis som alla andra från dem, så det är troligtvis upp till tillverkare om de vill använda den i sina produkter eller inte.

Intel® Core™ i7-8705G Processor with Radeon™ RX Vega M GL graphics

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Många anser att denna processor främst kom till för att Apple skulle ha något bättre att stoppa i sina Macbooks, men sannolikt är det många tillverkare som är intresserade av att få till hyfsad spelprestanda i sina ultrabooks och liknande. Att Intel skulle behålla den för sig själva är extremt osannolikt. Däremot är processorn väldigt stor fysiskt och skulle därmed behöva nya socklar om den skulle lanseras till privatpersoner löst, vilket således inte lär ske.

Permalänk
Avstängd

@Belzader:

Menar att exempelvis Zotac,Asrock som även dom bygger mini pc,kan få del av kombinationen och kan
bygga/sälja stilrenare produkter utan nån fånig dödskalle som passar in i tv-hyllan som HTPC 😀

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Avstängd

@p.jönns: Vad jag förstår så får man med ett extra "lock" till NUC:en utan dödskallen. Den är också så liten och tunn att det är lätt att gömma den bakom teven eller så.

Permalänk
Avstängd

@snajk:

Ok,då slår han nog till
Inte lätt med dödskallar osv när man börjar närma sig 50....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Hej,

Är det någon som sett något om att Intel kommer att"sälja" sin CPU/GPU kombination till andra datortillverkare,
eller bara använda den exklusivt till sina egna nuc datorer?

//pelle

det kommer komma andra enheter med den i7-8705G, vet att dell har chippet i deras 2-i-1 enheter redan så förmodligen är det bara en tidsfråga innan det kommer nuc liknande lösningar från andra tillverkare.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@snajk: @p.jönns Till de äldre enheterna fick man med ett extra lock. Det behövs dock inte till denna, då man kan stänga av LED dödskallen och då syns det inte alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoldenGoose:

@snajk: @p.jönns Till de äldre enheterna fick man med ett extra lock. Det behövs dock inte till denna, då man kan stänga av LED dödskallen och då syns det inte alls.

Jo, fast vad jag har läst så får man ändå med ett lock utan den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, fast vad jag har läst så får man ändå med ett lock utan den.

Okej, tyvärr så stämmer det inte. Det finns inte något behov av ett extra lock till denna modell då det är en LED under locket som lyser igenom. Locket i sig har ingen fysisk dödskalle.

Titta på bilderna här:

https://www.anandtech.com/show/12572/the-intel-hades-canyon-n...

Permalänk
Avstängd

Nvidia GPP sätter käppar i hjulen för Kaby lake G

Jag är ute efter en Kaby lake G laptop och Väntar på en med bra batteri tid och kylning.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.