Väldigt Low Budget Gaming Data - 5-6K i Budget, HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Väldigt Low Budget Gaming Data - 5-6K i Budget, HJÄLP!

Hejsan Allesammans!

En vän till mig har nyligen blivit intresserad av att bygga en data att ha för att gamea med och han gav mig en budget på 6000kr Max att försöka bygga denna datan med. Vad tycker ni? Finns det nån möjlighet att bygga datan på en så låg budget eller tycker ni han ska vänta tills han kan samla ihop mer pengar? Väldigt tacksam för förslag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Han ska köpa begagnet med den budgeten, i dagsläget är ram och grafikkort alldeles för dyrt för den snäva budgeten.

[Intel 2600k @ 3.2 (1.03v) | Gigabyte Z68XP-UD3 | 8GB Corsair | Gigabyte HD7770 | Fractal Design Netwon R3 600W | Fractal Design Define R3]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@SayZk: Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Svårt även att få något bra begagnat nuförtiden. Ser ibland datorer på Blocket som är dyrare än nypris. Går att hitta bra priser men lär ta ett tag, så förhoppningsvis har du inte bråttom.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av armazi:

Hejsan Allesammans!

En vän till mig har nyligen blivit intresserad av att bygga en data att ha för att gamea med och han gav mig en budget på 6000kr Max att försöka bygga denna datan med. Vad tycker ni? Finns det nån möjlighet att bygga datan på en så låg budget eller tycker ni han ska vänta tills han kan samla ihop mer pengar? Väldigt tacksam för förslag.