Söker stativ för bänkfäste ca:180-200cm eller längre

Permalänk
Medlem

Söker stativ för bänkfäste ca:180-200cm eller längre

Hej

Vi filmar en del kumite (fight) och har idag problem med att det springer folk framför kamerorna som är fast monterade på
bord, Min tanke är att montera ett bänkfäste (tex klämfäste) med en lång "pinne" och ett tiltbart huvud i topp.
Finns det några färdiga lösningar för detta som inte är jätte dyrt?
det bör minimum vara 180-200cm långt men får gärna vara längre, så man filmar snett ovanifrån och personer kan passera utan att hamna
i bild.

PS: bara för att förtydliga annars självklara lösningar:
Nej vi kan inte hindra människor att springa framför kamerorna, nej tyvärr finns det ingen annan plats att montera kamerorna,
Det är jäkligt högt i tak så takfäste är uteslutet.

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Kolla igenom dessa..

https://www.scandinavianphoto.se/kategori/6281180/tillbehoer/...

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1019887295/joby/bord...

Nu har du inte sagt någon budget, men en sådan här kan ju vara rätt läckert och göra panoreringar över publik med..
Du styr gimbal och kamera med din smartphone..
https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1014489856/dji/osmo-...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: Tack för svaret, jag använder redan gimbal till den rörliga kameran Detta är för dom stationära.
Så billigt som möjligt då det är föreningen själva som ska bekosta det denna gång.

Dom du länkade till är lite korta, jag funderar på om man skulle köpa 380cm stativ för boom mic eller stativ för lampor och bygga om dom? hittade billiga från landet i öst för runt tusenlappen för två.

Annan fundering, är om man beställer material från någon verkstad så man verkligen gör dom anpassade för våra syften?

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@DaBone: Tack för svaret, jag använder redan gimbal till den rörliga kameran Detta är för dom stationära.
Så billigt som möjligt då det är föreningen själva som ska bekosta det denna gång.

Dom du länkade till är lite korta, jag funderar på om man skulle köpa 380cm stativ för boom mic eller stativ för lampor och bygga om dom? hittade billiga från landet i öst för runt tusenlappen för två.

Annan fundering, är om man beställer material från någon verkstad så man verkligen gör dom anpassade för våra syften?

//

Min tanke var väl att du kunde köpa något lämpligt alurör/stativ och sedan använda klämmor eller dyligt för att få fast kameran på röret...
Lite som den här, där du har ett upprättgående rör och sedan ett tvärgående som du fäster kameran på.. då kan du vinkla den hur du vill sedan..

Vet ju inte hur det ser ut i er lokal, men finns det släta ytor, går det ju att använda sugproppslösningar också.

Boom mic/stativ för lampor är ju rätt tunna, så det beror ju på vad ni har för kamera. Lär ju svaja en hel del..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: a ok då förstår jag hur du menade.
kamerorna är små och lätta, väger max något hekto. äkta kina skit från wish
(dock förvånansvärt bra bild och funktioner för priset)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.