Permalänk

Prissänkning GPU 2018?

Någon som är medveten om hur prisutvecklingen ser ut för grafikkort i år då jag hört att det går mindre bra för cryptomining.
Tänkte försöka hitta en GTX 970 om inget förändras.

Permalänk
Medlem

Det är ju oerhört svårt att veta men som du säger med mindre förtjänst på kryptomining och release av den nya 11xx generationen (förväntad sensommaren men inget bekräftat) så är det ju högst troligt att priserna kommer sjunka och tillgängligheten öka. Vi får hoppas på det i alla fall.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Man ser en hel del kort komma ut på marknaden nu så jag antar att det är ett gott tecken för oss som vill ha korten till att spela med.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Det är ju oerhört svårt att veta men som du säger med mindre förtjänst på kryptomining och release av den nya 11xx generationen (förväntad sensommaren men inget bekräftat) så är det ju högst troligt att priserna kommer sjunka och tillgängligheten öka. Vi får hoppas på det i alla fall.

Jag tror det blir som med minnena när fabrikerna blev förstörda. Nu när priserna är uppe kommer det ta låååång tid innan de ramlar tillbaka igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tror det blir som med minnena när fabrikerna blev förstörda. Nu när priserna är uppe kommer det ta låååång tid innan de ramlar tillbaka igen.

Mjo kanske. Men det finns ingen anledning till höga priser om miningen slutar. Så förutsatt att lönsamheten brister och intresset svalnar så tror jag faktiskt att priserna kommer dala ner till de vanligt dyra priserna.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

aa det där med ram e sjukt oxå

Permalänk
Medlem

Räkna med att det lär dröja. Om du ska köpa ett kort inom en snar framtid kan du lika gärna göra det nu.

Skickades från m.sweclockers.com