Forumdelen sponsras av

Bildskärm visar konstiga pixlar på specifika färger?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2011

Bildskärm visar konstiga pixlar på specifika färger?

Hej!

Köpte en Asus VC279 för några år sedan som nu har börjat bete sig märkligt.
När vissa färger visas i mitten av skärmen (vill påstå att det brukar vara åt det grå hållet) så "rör sig" pixlarna och visar olika färger.

Jag har skärmen kopplad både till min Macbook Pro med HDMI och stationära PC (W10) med DVI och det syns på båda, därav har jag uteslutit att det skulle vara något med grafikkorten (?).
Vad jag kan se så går det i exakt samma linje över skärmen.

Vad skulle det kunna vara?

Se exempelbilder nedan:

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Ett fast streck på skärmen är i princip alltid panelfel och det kan du inte göra nått åt själv utan man måste byta panelen. Är den inte tre år gammal än är det bara att reklamera den, kontakta återförsäljaren.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av hunden:

Ett fast streck på skärmen är i princip alltid panelfel och det kan du inte göra nått åt själv utan man måste byta panelen. Är den inte tre år gammal än är det bara att reklamera den, kontakta återförsäljaren.

Alright jag förstår. Ska ta och kontakta Asus
Strecket är dock inte helt fast då det endast kommer fram när vissa färger visas på skärmen.

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Big Lars:

Strecket är dock inte helt fast då det endast kommer fram när vissa färger visas på skärmen.

Ja, då är det garanterat panel fel på skärmen, RMA den.

ALIENWARE Predator 2 Black Case | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Big Lars:

Med fast menade jag att det är på samma ställe på skärmen, att det inte hoppar runt. Det hade du ju redan konstaterat så alltså är det panelfel.

Om tillverkaren eller återförsäljaren börjar tjafsa om att den är utanför garanti så hänvisa till reklamationsrätten, om skärmen inte är tre år än.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]