Krasch av Windows 10 uppdatering från Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2013

Krasch av Windows 10 uppdatering från Windows 7

Till Alla

Jag undrar om det finns något sätta att åter installera om ens Windows 10 uppdatering efter en hårddisk krasch. Min dator hade Windows 10 uppdaterad från Windows 7 som var gratis under en vis tid. Den 8 Mars kraschade min dator och jag helt enkelt kunde inte återställa datorn via Windows 10. Utan den sa att något var fel på hårddisken lagar hårddisken sedan startade den om. Så höll den på i 1 timme och 30 minuter utan komma in i Windows 10. Så jag fick gå tillbaka till Windows 7 igen. När jag kollade visade sig att något var fel på båda hårddiskarna i datorn. Jag fick ta bort båda och formatera om de båda. Natten före detta hade jag låtit Avast Internet Security skanna båda hårddiskarna och den sa att inget fel fanns på dom. Kan man installera om Windows 10 på datorn och om det går, hur gör man då?

M V H
Christer Wickman

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det ska bara vara att installera om, så länge du inte bytt moderkort så ska win 10 aktiveras automatiskt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Ladda ner Windows 10 här och gör en ren installation av Windows. Se till först att du har backup på dina filer.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006