GOG har rea baserad på användarnas önskelistor – tipsa om din favorit

Permalänk
Melding Plague

GOG har rea baserad på användarnas önskelistor – tipsa om din favorit

Det är inte bara välkända Steam som har stora reor, nu bjuder distributionstjänsten GOG upp till dans med över 150 av de mest önskade speltitlarna på rea.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Total Annihilation!

Spelmekaniken hur man samlar resurser är bättre än alla andra likadana RTS där man har en källa som långsamt töms av arbetare.
Man har inte bara typ 10 olika krigare som man uppgraderar i nåt techcenter. Krigarna är det dom är, och sedan finns det bättre. Och det finns många av dem, och med stor variation.

https://www.gog.com/game/total_anihilation_commander_pack

Permalänk
Medlem

Säger bara Wizard of the coast. Icewind Dale och/eller baldurs gates1+2. Sedan har man o göra.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Permalänk
Lego Master

Man kanske skulle skaffa Witcher 3 nu då, när det ändå är billig, billig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Total Annihilation!

Spelmekaniken hur man samlar resurser är bättre än alla andra likadana RTS där man har en källa som långsamt töms av arbetare.
Man har inte bara typ 10 olika krigare som man uppgraderar i nåt techcenter. Krigarna är det dom är, och sedan finns det bättre. Och det finns många av dem, och med stor variation.

https://www.gog.com/game/total_anihilation_commander_pack

Ah, den klassikern. Kom ihåg att man kunde bygga Big Bertha som kunde skjuta över nästan hela kartan. Inget jag har sett i andra RTS-spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sirapan:

Ah, den klassikern. Kom ihåg att man kunde bygga Big Bertha som kunde skjuta över nästan hela kartan. Inget jag har sett i andra RTS-spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det något bra modernt RTS? Ett nytt C&C generals hade ju varit nice men det blev aldrig av.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Finns det något bra modernt RTS? Ett nytt C&C generals hade ju varit nice men det blev aldrig av.

Har inte spelat RTS sen Starcraft 2. Vi får hoppas på nya Age of Empires. Annars var Supreme Commander lite småkul med jätterobotarna man byggde. Har i övrigt ingen koll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Shudnawz:

Man kanske skulle skaffa Witcher 3 nu då, när det ändå är billig, billig.

Skaffa ettan och tvåan med, du kommer inte ångra dig!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Ceasar och Pharaoh spelen. Sedan Descent Freespace spelen givetvis!

Skrivet av Dinoman:

Skaffa ettan och tvåan med, du kommer inte ångra dig!

Mest överhypade spelen någonsin.

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Skrivet av Dinoman:

Skaffa ettan och tvåan med, du kommer inte ångra dig!

Du kommer ångra dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pepperflame:

Finns det något bra modernt RTS? Ett nytt C&C generals hade ju varit nice men det blev aldrig av.

Vill tipsa om detta vars kickstarter nyss gick i mål. Det ser onekligen väldigt intressant ut.

https://kingart-games.com/games/7-iron-harvest

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av anon114264:

Ceasar och Pharaoh spelen. Sedan Descent Freespace spelen givetvis!

Mest överhypade spelen någonsin.

Skrivet av MiniPC:

@Shudnawz:

Du kommer ångra dig.

Har ni spelat spelen?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Mest överhypade spelen någonsin.

Överhypade? Dom är ju i princip okännda av 99% av Witcher 3s spelarbas. Snacka om överdrift...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Har ni spelat spelen?

Jag har, och tvåan var inget speciellt att hänga i granen, om man aldrig spelat ett annat spel förut så är de väl bra.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Jag har försökt spela båda men konstaterade att - i synnerhet om man spelade 3:an först - så når de inte alls upp i nivå. Framför allt känns combaten totalt trasig och det mest annat i kontrollväg är jävligt 'clunky'. Illa nog för att en beryktat bra story inte ska räcka till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

@Shudnawz:

Du kommer ångra dig.

Jag håller med. Tvåan är OK, men ettan har verkligen inte åldrats bra. Tvåan är helt okej, linjärt, men väldigt tråkigt rörelsesystem. Det är ingenting i jämförelse med TW3. Jag tycker inte det var "värt" att spela 1/2 idag, för att få en bättre inblick i världen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Witcher 1 var ju speciell, nästan unikt. Jag klarade faktiskt aldrig spelet helt men hade man slipat och trimmat bort alla onödiga quests skulle jag älska det. Tvåan, jo överhajpad, finns ingenting speciellt med det spelet öht.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Vill tipsa om detta vars kickstarter nyss gick i mål. Det ser onekligen väldigt intressant ut.

https://kingart-games.com/games/7-iron-harvest

Ja det ser intressant ut , lite CoH stuk. Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

@Überklass:

Ser GRYMT snyggt ut! Får starka Kaiserreich-vibbar! (en populär mod till Hearts of Iron 4). Den tyska kaiserns fortsatta storhetstid verkar blivit en populär alternativ tidslinje.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Överhypade? Dom är ju i princip okännda av 99% av Witcher 3s spelarbas. Snacka om överdrift...

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig ens hört talas om Witcher...
Nä, tacka vet jag Total Annihilation och Pharao! Ägde dock båda sen innan

Permalänk

Önskar att fler spelutvecklare vågade rata Steam och lägga upp på GoG istället.
Så mycket bättre att slippa all jävla DRM skit.
Jag kommer inte köpa ett enda spel till på Steam om inte Valve återgår till att producera spel igen.
I dagsläget är de fan värre än GfWL var på gamla "goda" tiden

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Kamouflage:

@Snorjaers: Jag har försökt spela båda men konstaterade att - i synnerhet om man spelade 3:an först - så når de inte alls upp i nivå. Framför allt känns combaten totalt trasig och det mest annat i kontrollväg är jävligt 'clunky'. Illa nog för att en beryktat bra story inte ska räcka till..

Givetvis blir det en kraftig nedgradering att gå från trean till ettan och i viss mån även tvåan.

Mitt råd är att titta lite på vilka mods som finns att tillgå samt att verkligen ge det en chans. Spelar du ettan så utmanar jag dig att spela till dess att du tagit din in till Vizima, tar väl ett par timmar max.

Tvåan föreslår jag att man tar sig till Flotsam innan man väljer att lägga ner.

Ja, combat är väldigt klumpigt i Witcher 1 men när man väl får kläm på det så flyter det på ganska bra, man måste ju väga in att detta är gamla spel och försöka se förbi det. Jag har själv startat och lagt ner Witcher 1 för att det bara var så märkligt och gammalt. Sen såg jag MANvsGAME spela ettan och då fick jag se lite in i spelet och bestämde mig för att ge det en ärlig chans. Ångrar det inte en sekund.

Om du gillar att läsa så kan jag rekommendera att läsa böckerna annars. Det kan också ge dig motivation att spela ettan för då kommer du förstå väldigt många fler referenser. Från början av Witcher 1 till slutet av Witcher 3. Jag lovar, det blir bara ännu bättre upplevelse om man läst böckerna.

Vidare så får man ju göra vad fan man vill med sitt liv.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av sirapan:

Ah, den klassikern. Kom ihåg att man kunde bygga Big Bertha som kunde skjuta över nästan hela kartan. Inget jag har sett i andra RTS-spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Om någon vill ha liknande fast i turbaserat spel kan jag rekommendera "satellite" i spelet World Domination II