Chromecasta bara en del av sidan?

Permalänk

Chromecasta bara en del av sidan?

Hej
Jag har en wordpress galleri sidan och jag vill visa bilder med slideshow med lite text i bakgrund

Jag behöver inte casta hela sidan. Jag vill casta bara en del av sidan. Till ex

============================================ | casta inte den! | | ============================================ | | | | casta den! | | | ============================================

Jag vill kasta bara den del som står "casta den!"
Någon som vet hur? Måste jag programmera?

Permalänk

har du möjlighet att testa så zomma in i webbläsaren som du castar ifrån. tror det borde fungera

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

har du möjlighet att testa så zomma in i webbläsaren som du castar ifrån. tror det borde fungera

Zomma in menar du ctrl och + tecken ??

Permalänk
Medlem

om du bara ska göra det någon enskild gång kan du ju via utvecklarkonsolen (tryck F12) radera det du inte vill ska visas, sedan kan du bara casta hela tabben.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

om du bara ska göra det någon enskild gång kan du ju via utvecklarkonsolen (tryck F12) radera det du inte vill ska visas, sedan kan du bara casta hela tabben.

Nej den är inte enskild gång. bara jag måste lära sig och sidan den är inte min sida så jag tror inte jag kan radera någon kod i F12

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oehqoehfo:

Nej den är inte enskild gång. bara jag måste lära sig och sidan den är inte min sida så jag tror inte jag kan radera någon kod i F12

Jodå, radera (gömma) element är inga problem att göra lokalt i din webbläsare, detta håller dock bara för den enskilda sidvisningen så laddar du om sidan eller byter sida så försvinner detta.
Jag skulle rekomendera någon typ av plugin som gör att du kan skjuta in egna css ändringar på en sida.

Fast smidigast skulle nog vara att bygga en enskild sida i wordpress där bara galleriet visas utan allt runtomkring.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Jodå, radera (gömma) element är inga problem att göra lokalt i din webbläsare, detta håller dock bara för den enskilda sidvisningen så laddar du om sidan eller byter sida så försvinner detta.
Jag skulle rekomendera någon typ av plugin som gör att du kan skjuta in egna css ändringar på en sida.

Fast smidigast skulle nog vara att bygga en enskild sida i wordpress där bara galleriet visas utan allt runtomkring.

Aha ok jag förstår vad du menar.
Tack!
Jag har en fråga till.
Kan google chromecast casta sidan när datorn är avstängt?
Måste man ha någon annan apparat?

Permalänk
Skrivet av oehqoehfo:

Zomma in menar du ctrl och + tecken ??

ja precis, sen om det fungerar i ditt fall får du testa.
Kan ju bli fel aspekter på bilderna du vill visa

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

ja precis, sen om det fungerar i ditt fall får du testa.
Kan ju bli fel aspekter på bilderna du vill visa

Tack!