Antec lanserar DF500 med RGB-belysning och härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar DF500 med RGB-belysning och härdat glas

Antec avtäcker det senaste tillskottet i sin Dark Fleet-serie av chassin, vilket trenden trogen bestyckas med genomskinlig sidopanel och anpassningsbar belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris av Cooler master H500P med glasfronten?

Permalänk
Avstängd

Klassiska, den där lufttäta fronten som inte ger frontfläktarna andrum, man hade lika gärna ha en RGB-slinga framtill för att få de ljuseffekterna samt mindre ljud.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Varför skall tillverkare envisas med dom där 4 skruvarna på glaset? Kolla på Fractal Designs R6, 10 gånger snyggare utan dom skruvarna. Å Corsairs 275R skall vi inte ens tala på, vilken skitlösning helt enkelt.

Permalänk
Medlem

800 kr är visserligen rätt så billigt för ett chassi med härdat glas. Men samtidigt så ser fronten ut ganska... billig...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Känns lite som hur Antec än försöker,får dom inte riktigt till det.
Dock var priset ok

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43: Ja det är märkligt, likaså med de gamla P180 som var så populära men värdelösa att bygga något i.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Varför skall tillverkare envisas med dom där 4 skruvarna på glaset? Kolla på Fractal Designs R6, 10 gånger snyggare utan dom skruvarna. Å Corsairs 275R skall vi inte ens tala på, vilken skitlösning helt enkelt.

Då gillar jag nog Lian-Li's nyaste stil med att sätta fast glaspanelerna ännu mera än FD!

Mvh
Marcus

typo
Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av GibForce:

Favorit i repris av Cooler master H500P med glasfronten?

Det var väl ändå Corsair som var först med temat?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

yippie

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Jovars, det jag tänkte på var avsaknad av bra luftflöde (vad jag kan se) och liknande form med det vinklade glaset på framsidan. Corsair använder bara rektangulära paneler om jag inte missat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Varför skall tillverkare envisas med dom där 4 skruvarna på glaset? Kolla på Fractal Designs R6, 10 gånger snyggare utan dom skruvarna. Å Corsairs 275R skall vi inte ens tala på, vilken skitlösning helt enkelt.

R6an kostar nästan det dubbla (1400+), så det blir inte riktigt en rättvis jämförelse. Det hade snarare varit märkligt om inte R6an erbjöd något extra.

275R och denna är mer i samma prisklass, båda har skruvar på glaset. Rimligtvis är de billiga och funktionella.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det faller lite kort jämnfört med Fractals design med öppning av luckan och de rgb i fronten är enligt min smak lite för mycket bling bling, men det är ju en personlig smak hur man ser detta chassi.