Någon som haft problem med frakt från Inet?

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med frakt från Inet?

för drygt 48 timmar sedan så meddelade ordern att leverans är skickad.
snart 48 timmar sedan har varken Postnord plockad upp och skannad paketet, när man ringer Postnord så säger de att de skannar alla paket det plockar upp, och när man ringer Inet så säger dom att Postnord har föreningar med tracking och registerna paket.

Tror ju knappast de kör paketen oskannad tills de kommer till utlämningsstället, om ni har varit med om det också så vore bra och veta, detta är första gången någonsin i min historia som beställare att paket inte skannas på drygt 48 timmar beställde 18:e runt 13 tiden och fraktsedeln skrev ut någon vid 14 tiden.

Inet ringer ju inte heller kolla med deras postorder lager för webbleveranser kolla om paketet står kvar där eller om det faktist har varit upplockad av Postnord, skulle inte förvåna mig om paketet står kvar i deras webblager hall där Postnord inte ens har hämtad upp paketet, eller att Postnord stal paketet.

och när man spårar kollid hos Inet så detta är det enda informationen man får från spårningen och ordern hade levererad som status den 18 så den har inte uppdateras under 18 19 april får väl se om den blir uppdaterad den 20:e allså idag.

Permalänk
Medlem

Slappna av, det kommer antagligen idag. Så fort inet har släppt iväg paketet kan ju inte dom styra vad fraktbolaget gör

Permalänk
Medlem

Jag beställde två produkter som fanns i weblager i onsdags kl 14 (har fått orderbekräftelse). På inets ordersida syns inga tecken på att det ens är upphämtade, kan t ex fortfarande trycka på "papperskorgen" för att radera ordern. Vet inte om det är något som gått fel?

Tänker ringa och höra under förmiddagen hur det ligger till. Valde att handla från Inet just för att det fanns i lager och att jag därför skulle hinna få hem sakerna före helgen. Fanns annars billigare alternativ på prisjakt, men med beräknade leveranser först på måndag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet

@UMJ:

Hej!

När det meddelandet har skickats har paketet lämnat vårt lager och är hos Postnord. Sker inga förändringar på kollinumret är det enklast att kontakta Postnord direkt, men du är självklart välkommen att kontakta oss via kundservice om du hellre ser oss kontakta dem.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@carlbanan:

Hej,

Vi kan kolla status lite mer ingående för dig om du vill. Skicka i så fall ditt ordernummer till oss över PM så tar vi en titt på det.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@carlbanan:

Hej,

Vi kan kolla status lite mer ingående för dig om du vill. Skicka i så fall ditt ordernummer till oss över PM så tar vi en titt på det.

Mvh

Inet

Har fått svar redan ringde Inet idag, enligt Shahin Farrokhi så ska han ha fått bilder enligt hans utsago att lagret har levererar paketet, men Postnord har inte ens registrerad det är 3 dagen, ligger det kvar i Göteborg så är leveranstiden minst 5 dagar, om de släpps från Göteborg idag, men jag tvivlar på att det kommer hända.

Jag tror helt enkelt att Postnord personalen som hämtade upp den från lagret körde hem bildskärmen hem till sig själv, sedan åkte tillbaka till jobbet, förekommer ju att personal på Postnord snor paket.

De andra jag kan gissa på är för att staten äger 60% av Postnord så har väl staten beordrad dem gå ut och sola i värmen som har kommit så de sitter utanför postterminalen i solstolar och skiter och skanna paket.

hade ni skickad skärmen med en Åsna så hade skärmen redan varit framme, har varit länge emot Postnord sedan de bytte namn, med en landsbefolkning som beskattas 53% av lönen, och vi kan inte få något annat än bland av världens sämsta postgångar, det är pinsamt.

Det är ju dags för Inet öppna butik i Sundsvall/Umeå så behöver man ju ingen post längre.
Eller inför DHL m.m och fler valmöjligheter på vilka bolag som ska ta över.

Postnord måste förgöras 1 gång för alla.

Skrivet av wranzzon:

Slappna av, det kommer antagligen idag. Så fort inet har släppt iväg paketet kan ju inte dom styra vad fraktbolaget gör

Jo men jag tänkte bara om de har legat kvar på Inet Webblager och posten inte plockad upp dessa, och då var frågan snarare om det har hänt någon annan, men inlägget var ju skrivit efter 2 dagen med inget resultat, nu är vi inne på 3 dagen och fortfarande inget resultat.

Hänt tidigare med order tidigare att Postnord glömde mitt paket på Terminalen 1 dag trotts att den var inskannad så kan mycket väl hända att de glömt plocka upp paketen från Inets lager också. Postnord är utom all räddning.

Permalänk
Skrivet av UMJ:

för drygt 48 timmar sedan så meddelade ordern att leverans är skickad.
snart 48 timmar sedan har varken Postnord plockad upp och skannad paketet, när man ringer Postnord så säger de att de skannar alla paket det plockar upp, och när man ringer Inet så säger dom att Postnord har föreningar med tracking och registerna paket.

Tror ju knappast de kör paketen oskannad tills de kommer till utlämningsstället, om ni har varit med om det också så vore bra och veta, detta är första gången någonsin i min historia som beställare att paket inte skannas på drygt 48 timmar beställde 18:e runt 13 tiden och fraktsedeln skrev ut någon vid 14 tiden.

Inet ringer ju inte heller kolla med deras postorder lager för webbleveranser kolla om paketet står kvar där eller om det faktist har varit upplockad av Postnord, skulle inte förvåna mig om paketet står kvar i deras webblager hall där Postnord inte ens har hämtad upp paketet, eller att Postnord stal paketet.

och när man spårar kollid hos Inet så detta är det enda informationen man får från spårningen och ordern hade levererad som status den 18 så den har inte uppdateras under 18 19 april får väl se om den blir uppdaterad den 20:e allså idag.
https://s9.postimg.cc/p6yz7hx8f/2018-04-20.png

De gånger det har hänt för mig har en avi dumpit ner utan att det skett en enda uppdatering, på den tiden förklarades det med att om det var för stor belastning på en punkt så hoppade man över scanningen av paketen för att försöka hålla tiderna för leverans i stället...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

De gånger det har hänt för mig har en avi dumpit ner utan att det skett en enda uppdatering, på den tiden förklarades det med att om det var för stor belastning på en punkt så hoppade man över scanningen av paketen för att försöka hålla tiderna för leverans i stället...

Aldrig hänt mig tidigare någonsin att paketen leverans hela vägen utan ens uppdateras, det är något nytt för mig. Får tacka för svaret får man hoppas på att så är fallet även för mig denna gång i sådan fall.

Permalänk
Moderator
Skrivet av UMJ:

Aldrig hänt mig tidigare någonsin att paketen leverans hela vägen utan ens uppdateras, det är något nytt för mig. Får tacka för svaret får man hoppas på att så är fallet även för mig denna gång i sådan fall.

Den här veckan har PostNord strulat till det riktigt rejält för mig. Väntade på paket från Spelbutiken sen i måndags det kom idag.
Väntade på paket från England via Parcelforce Worldwide det skulle komma till dörren via PN inget hände allt var dött i ett par dagar. Sen får jag en avi från Schenkers utlämningsställe t o m Schenker såg att det skulle gå via PN.

Slutligen skickade iväg en RMA till Tyskland till EVGA via PN såg den fastna i Veddesta i en vecka. Ringde PN och frågade vad som hade hänt fick tulla den igen samma dag så hade EVGA uppdaterat att paketet hade kommit fram?!

Paketet hade gått fram via PN och DHL. Väntar fortfarande på ett paket från DHL fick det första i måndags båda skickades förra veckan med, samma vara, samma dag.

Permalänk
Medlem

För min egen del är ärendet löst. Pga av systemfel hos Inet så har inte min order skickats ännu (beställdes kring 13-14 i onsdags). Känns lite trist när man gjorde ett aktivt val att betala ca 500 kr mer jämfört med billigare konkurrenter på prisjakt (Pro shop, Computersalg) just för att få skärmen levererad före helgen.

Lösningen blev att jag fick köpa skärmen med 190 kr rabatt (2500 istället för 2690, billigast på prisjakt är ca 2100). Jag kör på det eftersom skadan redan är skedd. Hade dock genererat en nöjdare kund om de istället hade kunnat matcha priset jämfört med de billigare konkurrenterna.

Så kan det gå ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

För min egen del är ärendet löst. Pga av systemfel hos Inet så har inte min order skickats ännu (beställdes kring 13-14 i onsdags). Känns lite trist när man gjorde ett aktivt val att betala ca 500 kr mer jämfört med billigare konkurrenter på prisjakt (Pro shop, Computersalg) just för att få skärmen levererad före helgen.

Lösningen blev att jag fick köpa skärmen med 190 kr rabatt (2500 istället för 2690, billigast på prisjakt är ca 2100). Jag kör på det eftersom skadan redan är skedd. Hade dock genererat en nöjdare kund om de istället hade kunnat matcha priset jämfört med de billigare konkurrenterna.

Så kan det gå ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt paket har reklameras hos Postnord så de får skicka en ersättning produkt, så det har blivigt ett internt serviceärenden, så denna skärm måste någon på Postnord ha stulit mellan Inet, och Postnord Paket Terminaler, chaffören körde nog hem skärmen sedan åkte tillbaka till jobbet, men det är ju skit samma paketen är ju försäkrad så Postnord får ju betala skärmen.

Det som är drygt är ju att man får vänta nu 2 dagar till från ersättning skärmen skickas förhoppningsvis skickas idag, så man får ju vänta 7 dagar.