Permalänk
Inaktiv

Pixel 2 eller Huawei P20?

Vanliga Pixel 2, inte XL, eller Huawei P20, inte P20 Pro.

Vilken ska jag välja? Vilken har bäst kamera?

Permalänk
Medlem

Du kanske kan googla fram lite info om kamera på mobilerna och försöka jämföra dom, tvivlar på att någon äger båda telefoner här inne (kan iof hända), och på så sätt blir det väldigt svårt att säga vilken har bäst kamera.

Permalänk
Medlem

Pixel har alltid fått bra betyg, kolla swedroid ex.vis.
Jag är riktigt nöjd med min.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

skilladen kamermässigt i pixel 2 och P20 är inte så stor. Google gör dock en hel del mer jobb bakom kulisserna, så bilderna är bättre i dag än när Pixel 2 kom ut.

Mjukvara är dock något som är mer relevant i dag än någonsin förut. Med en Pixel så kommer du ha senaste android flera år framöver så när google lanserar den där killer-app funktionen i android P/9.0 så kommer du få den samma dag. Samma gäller dock inte för P20, du kanske aldrig får den uppdateringen.

Nu är kanske Pixel 2 lite tråkig utseendemässigt men tro mig, när du surfar runt i telefonen kommer du uppskatta hur snabb och modern en Pixel känns jämfört med allt annat på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag är fett nöjd med min Pixel XL, kommer hoppa över Pixel 2 modellen för det går ju rykten om att det är en Pixel 3 på G, så ska vänta på den se, men har man dock inte en telefon så skulle jag nog gå på Pixel 2, 2 XL de har sjukt bra kameror.

De enda jag tycker var dåligt med min Pixel XL är att i solljus så ser man knappt på skärmen blir så mörkt, och att den är rätt hal glider lätt i handen, vet dock inte om det är löst i Pixel 2 eller Pixel 2 XL telefonerna.

Däremot bruka jag normalt köpa ny telefon var 3 år nu när telefonen slutar få säkerhetsuppdaterningar då köper jag en ny

Permalänk

Pixel 2 XL bara det att du får senaste android hela tiden gör mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@UMJ: Amen. Köpte en Pixel för nån vecka sen och trots att det är en 2016 modell med SD 821, så är den lika snabb eller snabbare än min U11 med SD845.

Samsung i alla ära, men trots att modellen är snart 2 år gammal så känns det verkligen inte som att man måste skaffa en pixel 2 för att. Skillad mot Samsung där man måste byta telefon efter 8 månader för den blivit seg o känns gammal

Permalänk
Medlem

Köper du från svenska butiker så är det väl cirka 1.500 kr i prisskillnad mellan telefonerna (Pixel 2 64 GB vs Huawei P20 128 GB).

Även om Pixel 2 är en schysst telefon så skulle jag säga att det inte är värt det (om man inte verkligen vill ha ett rent android).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Köper du från svenska butiker så är det väl cirka 1.500 kr i prisskillnad mellan telefonerna (Pixel 2 64 GB vs Huawei P20 128 GB).

Även om Pixel 2 är en schysst telefon så skulle jag säga att det inte är värt det (om man inte verkligen vill ha ett rent android).

Pixel 2 går att köpa från UK-sidor för ca 6 500 kr inkl. frakt, vilket är ca detsamma som P20.

Vill vänta på Pixel 3, men oktober 2018 känns långt fram. Kommer säkert ha fingertrycksavläsare på baksidan vilket jag fullständigt avskyr.

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är ett alternativ för alla men som någon sa i en annan tråd så har comviq P20 som månadens mobil vilket innebär att den kostar 2400kr om man binder sig på två år.

https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Vet att det inte är ett alternativ för alla men som någon sa i en annan tråd så har comviq P20 som månadens mobil vilket innebär att den kostar 2400kr om man binder sig på två år.

https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html

Det var intressant. Sjukt billigt. Tror jag kör på det där.

Permalänk
Medlem

Jag har en Honor 8. Jag rekommenderar att du kollar på vad Huawei gett för svar angående ifall Honor8 ska få Oreo eller ej.

<spoiler> Olika besked från Huaweis olika länders kontor. Indien säger att den får Oreo, Italien säger att den inte får. Totalt kaos. Alla verkar dock ense om att Honor 8 Lite helt säkert ska få Oreo.

Här kan du se mina försök att få konkreta svar från Huawei Sverige: #17157926

Oavsett om ryktena som säger att Honor 8 i maj stämmer eller ej, så är Huawei helt hopplösa vad det gäller kommunikation med sina kunder. Detta är något som definitivt behöver beaktas vid inköp av telefoner tillverkade utav dem.

</spoiler>