Extern hårdisk macbook air

Permalänk
Medlem

Extern hårdisk macbook air

Hej!
Jag har en macbook air som har varit med om en fuktskada och dött.
Kan jag genom att köpa en ny dator sätta in den gamla hårdisken få tillbaka allt som var på den?

Permalänk
Medlem

Så länge disken är hel bör du kunna koppla in den i valfri dator ja.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Limträ1: Osäker hur apple hanterar bara flytta diskar.

Det du skulle haft är en backup :/

Men det går säkert. Bara testa. Dock kan du inte flytta diskarna på en ny macbook pro. Sen har SSD'arna ändrats några gånger på Air så det är inte 100% att du kan flytta den.

Det du kommer kunna göra är att sätta den gamla disken i ett extern chassy med usb/thunderbolt. Men eftersom nyare Air har en icke-standard SSD så kommer fodralet kosta en hel del mer än tex ett SATA fodral (250kr)

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har för mig att nyare Macbook Air inte har en vanlig disk som går att flytta.
Kolla upp vilken sorts disk din har.

Troligen kommer disken inte gå och läsa i en pc (windows) kanske med en linux eller bara på en annan mac

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Apple MacBook Air 13" 1,6GHz 256GB SSD 4GB (Early 2015) Silver
Jag tror den heter som ovan.
Har apple nån extern låda för usb som jag kan koppla in denna hårddisk till?

Permalänk
Medlem

det sitter "256GB PCIe-based flash storage" tror inte den går att ta ur eftersom den inte går att uppgradera.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem