Fortnite stutter efter senaste updateringen.

Permalänk
Medlem

Fortnite stutter efter senaste updateringen.

Jag får stutter (eller mouselag) efter den senaste uppdateringen. Den uppdateringen där 50v50v2 kom och machinegunnen (Lmg)
Undrar bara om det är någon annan som upplever det här?

Permalänk

jag har precis samma.

hade rejäla FPS drops igår (första gången efter nya patchen) droppar ner i 45 fps ibland. pendlar mellan 180 och 45 i fps.

Har senaste drivrutiner till allt och maskinen fungerar fint i farcry 5. grafikkortet ligger på 50 grader i fortnite så inte det heller.

har man 1080 och en 4930k som går i 4,35 ghz så skall man inte ha 45fps i fortnite....

Någon som har samma?

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Samma här.
Väldigt frustrerande då jag inte hade några som helst problem i helgen innan patchen.
Verkar som att render distance är låst på max oavsett vad du ställer in den på samt att något måste ha tankat performance då jag gått från 200 utan drops till 100 vid landning och konstanta drops från 200 till 100ish vilket gör att det känns laggigt i combat och överlag.
Har en 7700k och ett 1080.

Permalänk
Skrivet av dangerzones:

Samma här.
Väldigt frustrerande då jag inte hade några som helst problem i helgen innan patchen.
Verkar som att render distance är låst på max oavsett vad du ställer in den på samt att något måste ha tankat performance då jag gått från 200 utan drops till 100 vid landning och konstanta drops från 200 till 100ish vilket gör att det känns laggigt i combat och överlag.
Har en 7700k och ett 1080.

Nån som vet när nästa uppdatering kommer?

Skickades från m.sweclockers.com